Содержание
Преподобный Никандр Псковский
Преподобный Никандр Псковский (в крещении Никон) родился 24 июля 1507 года в семье крестьян Филиппа и Анастасии в селе Виделебье на Псковщине.
С детства он мечтал продолжить подвиги своего односельчанина — преподобного Евфросина Спасоелеазаровского, начальника Псковских пустынножителей (память 15 мая). Первым в семье Никона принял монашество его старший брат Арсений. После смерти отца семнадцатилетний Никон сумел убедить и мать раздать имение и удалиться в монастырь, где она жила до самой кончины. Обойдя обители Псковской земли, поклонившись мощам преподобного Евфросина и его ученика преподобного Саввы Крыпецкого (память 28 августа), он окончательно утвердился в стремлении к отшельнической жизни.
Чтобы иметь возможность читать Слово Божие, Никон нанялся в работники к псковскому жителю Филиппу, который за усердие отдал его на обучение к опытному учителю. Видя ревность юноши, Господь Сам указал ему место подвига. Горячо молясь в одной из псковских церквей, он услышал глас из алтаря, повелевавший ему идти в пустынь, которую Господь укажет через Своего раба Феодора. Крестьянин Феодор отвел его на речку Демьянку, между Псковом и Порховом. (Впоследствии Филипп и Феодор, которые помогли преподобному достичь своей заветной цели, по его молитвам, также вступили на путь иночества и стали пострижениками Крыпецкого монастыря с именами Филарет и Феодосий.)
Проведя несколько лет в безмолвии и суровых подвигах, иссушивших его плоть, Никон пришел в монастырь, основанный преподобным Саввой Крыпецким. Игумен, видя его телесную немощь, не сразу согласился принять его, опасаясь, что трудности монашеской жизни будут ему не по силам. Тогда Никон, припав к раке преподобного Саввы, стал, как живого, умолять его взять в свою обитель. Игумен смягчился и постриг Никона с именем Никандр.
Много искушений и бед пережил на тесном пути подвижничества преподобный Никандр. О «страстех пустынных» ему предсказал еще в Пскове блаженный Николай (память 28 февраля). Молитвами всех псковских угодников и преподобного Александра Свирского (память 30 августа и 17 апреля), который дважды являлся преподобному, наставляя и укрепляя его, он, с помощью благодати Божией, преодолел все многообразные козни лукавого. Силой молитв преподобный победил слабости плоти, человеческое недоброжелательство и диавольские страхования. Однажды его чуть не убили разбойники, отняв его единственное и самое ценное для отшельника имущество — книги и иконы. По молитвам святого, двое из них, устрашившись внезапной смертью своего товарища, раскаялись в своих злодеяниях и получили прощение старца.
В Крыпецком монастыре преподобный Никандр жил недолго и с благословения вернулся в свою пустынь. Впоследствии он еще раз приходил на жительство в Крыпецкую обитель, где исполнял послушания уставщика и келаря, и снова ушел в пустынь и жил там в посте и молитве, постигая Слово Божие. Ежегодно Великим постом преподобный Никандр ходил в Дамиановский монастырь, где исповедовался и причащался Святых Христовых Таин. За восемь лет до кончины он принял там великую схиму. К преподобному стало приходить много народа «пользы ради», ибо, по слову преподобного Иоанна Лествичника, «монашеское житие — свет для всех человеков». Верующие обращались к преподобному Никандру за молитвенной помощью, ибо Господь наделил его многими благодатными дарованиями. Пустынник с любовью и вниманием относился ко всем нуждам своих посетителей и даже устроил им для ночлега убогую «гостиницу у дуба», которую сам протапливал. Преподобный не позволял себе выставлять напоказ свои дарования. Приходя тайно к его келлии, люди всегда слышали, что он молится с горьким рыданием. Он же, заметив близость людей, тотчас умолкал, пряча от них полученный дар слез.
Преподобный Никандр до конца жизни оставался пустынником (его так и величают — преподобный Никандр пустынножитель), но завещал не оставлять место его трудов после своей кончины, обещая свое покровительство насельникам будущего монастыря. Диакону Порховского женского монастыря Петру преподобный заповедал на его могиле поставить церковь и перенести туда икону Благовещения Пресвятой Богородицы из погоста Тишанки. Он предвидел свою смерть, предсказав, что умрет, когда на отечество нападут враги, предрекая им при этом скорое поражение. 24 сентября 1581 года, во время нашествия войск польского короля Стефана Батория, один крестьянин нашел его скончавшимся: он лежал на рогожке с крестообразно сложенными на груди руками. Из Пскова пришли духовенство и народ, почитатели преподобного, среди которых был и диакон Петр, и совершили обряд христианского погребения.
В 1584 году на благодатном месте подвига преподобного Никандра, освященном его почти полувековой молитвой, была создана обитель, которую стали называть Никандровой пустынью. Строителем монастыря был инок Исаия, исцелившийся по молитве святому. В 1686 году при Патриархе Иоакиме состоялось прославление преподобного Никандра и было установлено празднование его памяти 24 сентября, в день кончины, и в храмовой праздник обители — Благовещение Пресвятой Богородицы. При перестройке собора монастыря были обретены мощи преподобного Никандра, скрытые в стене, и 29 июня празднуется как день обретения его честных мощей. И сейчас крепка молитвенная связь верующих с преподобным Никандром, которого глубоко чтят на псковской земле.
Преподобному Никандру пустынножителю, Псковскому чудотворцу.
Тропа́рь, гла́с 4:
Гла́с Боже́ственный, и́же во Ева́нгелии, услы́шав, преподо́бне о́тче Ника́ндре, — прииди́те ко Мне́, вси́ тружда́ющиися и обремене́ннии, и Аз упоко́ю вы́, — и прие́м кре́ст, после́довал еси́ Христу́, ми́р оста́вль, в пусты́ню всели́лся еси́, поще́нием же и бде́нием небе́сный да́р восприи́м, ду́ши неду́жных, приходя́щих к тебе́ с ве́рою, исцеля́еши, те́мже и со Ангелы сра́дуется, преподо́бне, ду́х тво́й.
Ин тропа́рь, гла́с 6:
Свети́ло незаходи́маго све́та стране́ на́шей яви́лся еси́, богоблаже́нне, до́блественне претерпе́в вра́жия озлобле́ния, бие́ние и ра́ны я́ко оде́жда нетле́ния вмени́шася тебе́, со зверьми́ бо бра́вся и от челове́к злы́х прободе́ния прии́м, о те́х моли́лся еси́: не поста́ви и́м греха́ сего́, глаго́ля. Те́мже Влады́це Христу́ уподо́бился еси́, достохва́льне Ника́ндре, о́тче на́ш, моли́ся о душа́х на́ших.
Стихи́ра, гла́с 6:
Преподо́бне и достоблаже́нне о́тче Ника́ндре, тебе́ постыде́шася бе́сове и исчеза́ху, пла́чуще, я́ко победи́л еси́ и́х моли́твами твои́ми; и челове́цы, напра́сно уязвля́ющии тя́, посра́млени бы́ша; зве́ри же приви́деннии, устраши́вшеся, отбего́ша, си́лою бо кре́стною те́х прогна́л еси́; ты́ же непобеди́м Христо́ви предстои́ши, и́же тя́ равноче́стна святы́м показа́, Ему́же и моли́ся о душа́х на́ших.
Кано́н свята́го Ника́ндра. Гла́с 4.
Пе́снь 1.
Ирмос: Предели́в пучи́ну чермну́ю Бо́г, фарао́на погрузи́вый в не́й, прове́д Моисе́я немо́кренно в пусты́ню и одожди́в ма́нну в сне́дь лю́дем Изра́илевым, я́ко си́лен.
Наста́ви мя́, Го́споди, на пу́ть ра́зума, све́тло воспе́ти уго́дника Твоего́, его́же сло́вом Твои́м в пусты́ню изве́л еси́, и враги́ его́ под но́ги тому́ покори́л еси́, я́ко Всеси́лен.
Изба́ви вы́, Бо́же, от у́ст душепа́губнаго во́лка моли́твами преподо́бнаго Своего́, и́же невре́дно премину́ жите́йскую пучи́ну, его́же ра́ди одожди́ на ны́ бога́тую Твою́ ми́лость, я́ко Всеси́лен.
Кто́ подо́бне по́двиги твоя́ исчи́слити возмо́жет, пресла́вне Ника́ндре, и́миже подвиза́вся, врага́ победи́л еси́? И ны́не сла́вно твори́ши чудеса́ де́йствием Свята́го Ду́ха, Бо́га Всеси́льна.
Аще и тма́ми покуша́шеся вра́г отъя́ти сокро́вище души́ твоея́, но, уя́звен бы́в мече́м кре́пкаго ти́ воздержа́ния, побеже́, ты́ же госпо́дствуеши у Царя́ сла́вы, Бо́га Всеси́льна.
Богородичен: Богоро́дице, Присноде́во Мари́е, простри́ ми ми́лостивне десни́цу на по́мощь, умоля́ющи Сы́на Твоего́ и Бо́га, я́ко уя́звен е́смь лю́те и на Тя́ то́чию наде́жду мою́ положи́х, Ты́ мя уще́дри.
Пе́снь 3.
Ирмос: Утверди́ся се́рдце мое́ в Го́споде, даю́щем моли́тву моля́щемуся, я́ко лу́к си́льных изнемо́же и немощству́ющии препоя́сашася си́лою.
Непоколеби́мь пребы́л еси́ о Го́споде, преподо́бне, даю́щем спасе́ние прося́щим смире́нно, го́рдость же бесо́вская низпаде́ся, ви́девши тя́ во пло́ти препоя́савшагося Бо́жиею си́лою.
Дарова́ тебе́ Госпо́дь, всебога́те, бога́тство неотъе́млемыя сла́вы, е́же возставля́ти разсла́бленных, те́мже и на́с препоя́ши си́лою.
Разу́мно препоя́сався, свя́те, во оде́жду смире́ннаго богоразу́мия, не́мощны сотвори́ супоста́ты на́ша, моли́твами твои́ми, мо́лимся.
Богородичен: Наде́жда и упова́ние на́ше, Влады́чице ми́ра, Блага́я Помо́щнице, спаси́, и в кре́пости ро́г вознеси́, и лю́ди от вся́ких бе́д и от разли́чных обстоя́ний свободи́.
Седа́лен, гла́с 3:
Яко заря́ со́лнечная, пресве́тло сия́еши и все́м ве́рно прибега́ющим под кро́в ми́лости твоея́, преподо́бне, весе́лие подае́ши и душа́м спасе́ние; стяжа́л бо еси́ мно́гое дерзнове́ние ко Христу́ Бо́гу, Ему́же и моли́ся непреста́нно, Ника́ндре, о́тче на́ш всеблаже́нне, прегреше́ний оставле́ние дарова́ти на́м и ве́лию ми́лость.
Сла́ва, и ны́не, Богородичен:
Под Твое́ благоутро́бие притека́юще, мо́лим, Богоро́дице Де́во, не пре́зри рыда́ния на́шего и моли́твы, но ускори́ изба́вити от бе́д и скорбе́й лю́ди безотве́тны, Ты́ бо еди́на еси́ изве́стнейшее христиа́ном упова́ние, и, к Тебе́ прибега́юще, вси́ спаса́емся.
Пе́снь 4.
Ирмос: Небеса́ доброде́тель Твоя́ покры́ла е́сть, и земля́ испо́лнися сла́вы Твоея́, Христе́. Те́мже ве́рно вопие́м: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Еди́наго Бо́га в се́рдцы твое́м име́я, преподо́бне, в пусты́ни трудолю́бно пожи́л еси́, Ника́ндре, о́тче на́ш, взыва́я ве́рно: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Пресве́тел и че́стен свети́льник ты́ еси́, о́тче Ника́ндре, не за́йде бо све́т доброде́тельнаго твоего́ жития́ под спу́д забве́ния, но, я́ко со́лнце, озаря́ет ве́рно Христо́ви пою́щих: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Расточи́л еси́ име́ние твое́, о́тче, Христа́ ра́ди, от Него́же и гла́с услы́шав, в пусты́ню всели́лся еси́ и на высоту́ доброде́телей возше́л еси́, взыва́я: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Богородичен: Из Твои́х Пречи́стых чре́сл, Богороди́тельнице, Сло́во Бо́жие произы́де несказа́нно, Его́же объе́мши, от зо́л изба́вити умоли́ зову́щих: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Пе́снь 5.
Ирмос: Мра́к разреши́ греха́ моего́, внегда́ возсия́ти Ти́ у́тро све́тлое за́поведей Твои́х, Го́споди, непристу́пный Све́те.
Его́же возлюби́л еси́ и Ему́же порабо́тал еси́ от ю́ности, о́тче, Того́ умоли́ мра́к грехо́вный от души́ моея́ разгна́ти сия́нием духо́вным.
Приложи́л еси́, о́тче, труды́ ко трудо́м сугу́бо, сего́ ра́ди и мно́гая блага́я небе́сная приложи́шася тебе́. Те́мже тя́ мо́лим: приложи́ и на́м ми́рнаго жития́ и ра́йскаго весе́лия.
О те́ле твое́м небреги́й, преподо́бне, пребы́л еси́ на земли́, о небе́сных поуча́яся, иде́же ны́не ра́дуяся живе́ши; моли́ у́бо и на́м ра́дости тоя́ сопричасти́тися.
Богородичен: Нескве́рная Агнице и Богоотрокови́це Мари́е, Твои́ми моли́твами укрепи́вшеся, святи́и победи́ша бесо́вския си́лы. Те́мже и на́м, упова́ющим на Тя́, ско́ро предста́ни в по́мощь, да посра́мятся и паду́т вси́ явля́ющии рабо́м Твои́м зла́я.
Пе́снь 6.
Ирмос: Приидо́х во глубины́ морски́я, и потопи́ла мя́ е́сть бу́ря мно́гих грехо́в, но я́ко Бо́г из глубины́ возведи́ живо́т мо́й, Многоми́лостиве.
Дале́че от Бо́га гре́х мя́ отри́ну, и в пучи́не зо́л погружа́юся, увы́ мне́! Но, о предста́телю на́ш те́плый, изба́ви от належа́щия ско́рби ду́шу мою́, преподо́бне Ника́ндре.
Оста́ви мя́ си́ла моя́, и лю́те окружа́ют мя́ ско́рби, те́пле у́бо припа́даю ти́, преподо́бне Ника́ндре: пода́ждь ми́ долго́в разреше́ние, молю́ся, исцеле́ние телеси́ и души́ спасе́ние, моли́твами твои́ми, всебога́те.
Бе́здною грехо́в сляца́емь, окая́нный, во глубине́ отча́яния потопля́юся, но, предвари́в моли́твами твои́ми, о́тче, руково́дствуй мя́ во све́т богове́дения, я́ко оте́ц благоутро́бный.
Богородичен: Безнача́льный Бо́г из Тебе́ роди́ся, Де́во, и по рождестве́ Тя́ Де́вою соблюде́ нетле́нно, Того́ на́м ми́лостива сотвори́, мо́лимся, и от нахожде́ний лю́тых зо́л сохрани́, я́ко Милосе́рда.
Конда́к, гла́с 1:
Яко лучу́ тя́ со́лнечную Христо́с показа́, преподо́бне, сия́еши бо в земли́ Росси́йстей чуде́с благода́тию и отгоня́еши тму́ страсте́й же и скорбе́й от приходя́щих к тебе́ с ве́рою. Те́мже почита́ем твою́ па́мять, Ника́ндре, о́тче на́ш, и вопие́м ти́: ра́дуйся, пустынножи́телей красото́ и стране́ на́шей похвало́ и утвержде́ние.
Проро́ческое сло́во де́лом соверши́л еси́, богому́дре, удали́вся бо ми́ра и в пусты́ню всели́вся, преподо́бне, Бо́га обре́л еси́ Помо́щника тебе́, и То́й тя́ бога́тно просла́ви и чуде́с благода́тию обогати́ пресла́вно, я́ко и от гро́ба твоего́ здра́вие боля́щим истека́ет незави́стно. Те́мже, сте́кшеся, де́нь преставле́ния твоего́ духо́вно пра́зднуем, по́двиги твоя́ почита́юще и похва́льная воспева́юще: ра́дуйся, по́стниче терпеливоду́шный, трудополо́жниче смиренному́дрый, исто́чниче сле́з непресыха́емый, сто́лпе моли́твенный неподви́жимый, сказа́телю бу́дущих нело́жный, послуша́ния бе́здно и высото́ смире́ния, изве́стный насле́дниче небе́снаго Ца́рствия, помо́щниче скорбя́щим милосе́рдый, засту́пниче ко Влады́це Христу́ Бо́гу непрело́жный, вели́кому Нову́граду и Пско́ву све́тлая добро́то и все́м ве́рным спасе́ние и сла́во, преподо́бне Ника́ндре, о́тче на́ш, стране́ на́шей похвало́ и утвержде́ние.
Пе́снь 7.
Ирмос: Образу злато́му не поклони́вшеся, о́троцы авра́амстии искуша́хуся, я́ко зла́то в горни́ле, в пещи́ о́гненней, я́ко в черто́зе све́тлем, ликую́ще, поя́ху: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Ничто́же предпоче́л еси́ земны́х па́че небе́сных, но, я́ко зла́то в горни́ле, искуси́лся еси́, в пусты́ни живы́й, ве́сь светови́ден бы́в, не помрачи́ бо тя́ но́щь бесо́вския пре́лести, зане́, всегда́ во све́те богомы́слия пребыва́я, взыва́л еси́: Бо́же, благослове́н еси́.
Еди́н Еди́ному Го́споду прилепи́вся, богоблаже́нне, моли́твами и посто́м вы́ну Тому́ бесе́довал еси́, те́мже и венце́м неувяда́емыя по́чести оде́ян, ра́достно вше́л еси́ с му́дрыми де́вами в неве́стник Христо́в, вопия́: Бо́же, благослове́н еси́.
Ра́ка моще́й твои́х, преподо́бне Ника́ндре, све́т вторы́й ве́рным лю́дем яви́ся, на ню́же взира́юще, бога́тно луча́ми чуде́с озаря́емся и Христу́ вопие́м: Бо́же, благослове́н еси́.
Богородичен: Ви́ждь, Влады́чице, души́ моея́ злосмра́дныя ра́ны, и́хже самохо́тне подъя́х, окая́нный, и не могу́ приложи́ти пла́стыря, но, е́ле жи́в сы́й, вопию́: ми́лостива мне́ Врача́ все́х и Бо́га Ма́терними Твои́ми моли́твами сотвори́, я́ко да спа́сся воспою́ Ти́: благослове́н, Пречи́стая, Пло́д Твоего́ чре́ва.
Пе́снь 8.
Ирмос: Изба́вителю все́х Всеси́льне, посреде́ пла́мене благоче́ствовавшия, снизше́д, ороси́л еси́ и научи́л еси́ пе́ти: вся́ дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.
Аще и в пусты́ни сокры́лся еси́, преподо́бне, но не утаи́ся доброде́тельнаго жития́ твоего́ све́тлость, снизше́д бо свы́ше, преподо́бный Алекса́ндр на неви́димыя враги́ побе́ду дарова́ и пе́ти тя́ укрепи́: вся́ дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.
Дре́во благоплодови́то гро́б тво́й обре́теся посреде́ пусты́ни, от него́же чуде́сный виногра́д обыма́юще, непреста́нно ду́ши наслажда́ем, и от напа́стей изменя́емся, и почита́ем терпе́ние твое́, Ника́ндре преподо́бне, Христа́ славосло́вяще, зове́м: вся́ дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.
Увы́ мне́, что́ сотворю́, окая́нный, зря́ многотру́дных моще́й твои́х ра́ку, блиста́ющуся о доброде́тели, ея́же не стяжа́х отню́д? Но, о преподо́бне Ника́ндре, наста́ви мя́ на пу́ть пра́вый, вопи́ти Христу́ и́стинно: вся́ дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.
Богородичен: От Тебе́, Пресвята́я Богоро́дице, излия́ся вода́ живо́тная на омове́ние скве́рны всеми́рныя, е́юже благоволи́ и мое́ се́рдце прохлади́ти и окропи́ти росо́ю моли́тв в кро́ве кри́л Твои́х во ве́ки вся́.
Пе́снь 9.
Ирмос: Велича́ем вси́ человеколю́бие Твое́, Христе́, Спа́се на́ш, сла́во ра́б Твои́х и ве́нче ве́рных, возвели́чивый па́мять Ро́ждшия Тя́.
Иде́же осеня́ет благода́ть Твоя́, Христе́, Спа́се на́ш, та́мо быва́ет сла́ва рабо́м Твои́м и венцы́ по́честей терпя́щим ве́рно. Те́м и на́м да́руй ми́лости Твоя́, почита́ющим па́мять преподо́бнаго Твоего́.
Сло́во твое́ и́стинно и житие́ богоуго́дно на земли́ изобрази́л еси́, преподо́бне, ны́не же и на небесе́х Христо́ви предстоя́, моли́ся возвели́чити держа́ву и во́инство Его́ ми́ром огради́ти.
Якоже предре́кл еси́, богодухнове́нне, сохрани́тися от бе́д погре́бшим те́ло твое́ иногда́, и бы́сть та́ко, и на́с ны́не от належа́щих обстоя́ний ми́лостивно заступи́, я́ко да спа́сшеся тобо́ю, ве́рно возвели́чим па́мять твою́.
Богородичен: Ко́е Тебе́ дарова́ние принесе́м, Богоро́дице, или́ что́ веща́ти и́мамы, гре́шнии? То́чию уми́льно вопие́м, моля́щеся: спаси́ рабы́ Твоя́, Богоблагода́тная Отрокови́це, я́ко да Тя́ при́сно велича́ем.
Свети́лен:
От ю́ности, о́тче, до́м Ду́ху Пресвято́му яви́лся еси́, во кро́тости со смиренному́дрием всего́ себе́ поручи́в Го́сподеви, Иже и призре́ неукло́нно на ти́хость души́ твоея́. Те́м ны́не и зе́млю кро́тких на небесе́х насле́довав, ве́чно лику́еши.
Сла́ва, и ны́не, Богородичен:
Ра́дуйся, Тебе́ зове́м, Благослове́нная Богоро́дице Де́во, я́ко Тобо́ю присносу́щныя ра́дости прича́стницы бы́хом, Живо́т бо на́ш и Спасе́ние недомы́слимо и вы́ше естества́ родила́ еси́, сего́ ра́ди непреста́нно ублажа́ют Тя́ ро́дове родо́в, я́коже пре́жде прорекла́ еси́.
Молитва преподобному Никандру пустынножителю, Псковскому чудотворцу
Преподобный Никандр Псковский
Видео (кликните для воспроизведения). |
Преподобный Никандр Псковский (в Крещении Никон) родился 24 июля 1507 года в семье крестьян Филиппа и Анастасии в селе Виделебье на Псковщине.
С детства он мечтал продолжить подвиги своего односельчанина – преподобного Евфросина Спасоелеазаровского, начальника Псковских пустынножителей (память 15 мая). Первым в семье Никона принял монашество его старший брат Арсений. После смерти отца семнадцатилетний Никон сумел убедить и мать раздать имение и удалиться в монастырь, где она жила до самой кончины. Обойдя обители Псковской земли, поклонившись мощам преподобного Евфросина и его ученика преподобного Саввы Крыпецкого (память 28 августа), он окончательно утвердился в стремлении к отшельнической жизни.
Чтобы иметь возможность читать Слово Божие, Никон нанялся в работники к псковскому жителю Филиппу, который за усердие отдал его на обучение к опытному учителю. Видя ревность юноши, Господь Сам указал ему место подвига. Горячо молясь в одной из псковских церквей, он услышал глас из алтаря, повелевавший ему идти в пустынь, которую Господь укажет через Своего раба Феодора.
Крестьянин Феодор отвел его на речку Демьянку, между Псковом и Порховом. (Впоследствии Филипп и Феодор, которые помогли преподобному достичь своей заветной цели, по его молитвам также вступили на путь иночества и стали пострижениками Крыпецкого монастыря с именами Филарет и Феодосий).
Проведя несколько лет в безмолвии и суровых подвигах, иссушивших его плоть, Никон пришел в монастырь, основанный преподобным Саввой Крыпецким. Игумен, видя его телесную немощь, не сразу согласился принять его, опасаясь, что трудности монашеской жизни будут ему не по силам. Тогда Никон, припав к раке преподобного Саввы, стал, как живого, умолять его взять в свою обитель. Игумен смягчился и постриг Никона с именем Никандр.
Много искушений и бед пережил на тесном пути подвижничества преподобный Никандр. О «страстех пустынных» ему предсказал еще в Пскове блаженный Николай (память 28 февраля). Молитвами всех псковских угодников и преподобного Александра Свирского (память 30 августа и 17 апреля), который дважды являлся преподобному, наставляя и укрепляя его, он, с помощью благодати Божией, преодолел все многообразные козни лукавого.
Силой молитв преподобный победил слабости плоти, человеческое недоброжелательство и диавольские страхования. Однажды его чуть не убили разбойники, отняв его единственное и самое ценное для отшельника имущество – книги и иконы. По молитвам святого двое из них, устрашившись внезапной смертью своего товарища, раскаялись в своих злодеяниях и получили прощение старца.
В Крыпецком монастыре преподобный Никандр жил недолго и с благословения вернулся в свою пустынь. Впоследствии он еще раз приходил на жительство в Крыпецкую обитель, где исполнял послушания уставщика и келаря, и снова ушел в пустынь и жил там в посте и молитве, постигая Слово Божие. Ежегодно Великим постом преподобный Никандр ходил в Дамиановский монастырь, где исповедовался и причащался Святых Христовых Таин.
За восемь лет до кончины он принял там великую схиму. К преподобному стало приходить много народа «пользы ради», ибо, по слову преподобного Иоанна Лествичника, «монашеское житие – свет для всех человеков». Верующие обращались к преподобному Никандру за молитвенной помощью, ибо Господь наделил его многими благодатными дарованиями. Пустынник с любовью и вниманием относился ко всем нуждам своих посетителей и даже устроил им для ночлега убогую «гостиницу у дуба», которую сам протапливал.
Преподобный не позволял себе выставлять напоказ свои дарования. Приходя тайно к его келлии, люди всегда слышали, что он молится с горьким рыданием. Он же, заметив близость людей, тотчас умолкал, пряча от них полученный дар слез.
Преподобный Никандр до конца жизни оставался пустынником (его так и величают – преподобный Никандр пустынножитель), но завещал не оставлять место его трудов после своей кончины, обещая свое покровительство насельникам будущего монастыря. Диакону Порховского женского монастыря Петру преподобный заповедал на его могиле поставить церковь и перенести туда икону Благовещения Пресвятой Богородицы из погоста Тишанки.
Он предвидел свою смерть, предсказав, что умрет, когда на отечество нападут враги, предрекая им при этом скорое поражение. 24 сентября 1581 года, во время нашествия войск польского короля Стефана Батория, один крестьянин нашел его скончавшимся: он лежал на рогожке с крестообразно сложенными на груди руками. Из Пскова пришли духовенство и народ, почитатели преподобного, среди которых был и диакон Петр, и совершили обряд христианского погребения.
В 1584 году на благодатном месте подвига преподобного Никандра, освященном его почти полувековой молитвой, была создана обитель, которую стали называть Никандровой пустынью. Строителем монастыря был инок Исаия, исцелившийся по молитве святому. В 1686 году при Патриархе Иоакиме состоялось прославление преподобного Никандра и было установлено празднование его памяти 24 сентября, в день кончины, и в храмовой праздник обители – Благовещение Пресвятой Богородицы.
При перестройке собора монастыря были обретены мощи преподобного Никандра, скрытые в стене, и 29 июня празднуется как день обретения его честных мощей. И сейчас крепка молитвенная связь верующих с преподобным Никандром, которого глубоко чтят на псковской земле.
Молитвы преподобному Никандру Пустынножителю, Псковскому
О преподобне и достоблаженне отче наш Никандре, постниче терпеливодушный, безмолвия рачителю предоблий, учителю духовный спастися хотящим, наказателю претихий ленивым, разрешителю тлетворных страстей незлобивый, мужу желаний, прозорливства пророческаго исполненне, предвозгласная цевнице будущих, адаманте веры во Христа несекомый, незыблемый столпе терпения, совершителю заповедей Творца твоего благопослушливый, плотоносный Ангеле и Духа Святаго вместилище благовонное, жителю пустынный и бесов прогонителю, исполнителю всех добродетелей смиренномудрый: небесный человече и сожителю горним чиноначалием, земный Ангеле, кротостию духа кротких землю наследовавый, друже Христов и угодниче Пресвятыя Богородицы, яже и раку цельбоносных мощей твоих во храме своем прославити благоизволи, яко Мати сущи Творца и Зиждителя всея твари и хранительница всех труждающихся и обремененных, тая бо независтно и от раки твоея, преподобне, чудесному дождю на верных изливатися повеле, к нейже припадающе любезно молим тя, досточудне: не престай молити Пресвятую и сильную Троицу ниспослати Церквам согласие, и всем людем тишину и изобилие благих даровати.
И угаси, блаженне, молитвами твоими, парящия на ны разжженыя бесовския стрелы, да не прикоснется нам злоба греховная, и всем вся милостивне даруя, призри и на мя, смиренного своего раба, связан бо есмь люте пленицами прегрешений, и влеком, увы мне, в пучину страстнаго моря неодержанно, сего ради прилежно молю святыню твою, пребогате, и припадаю любезно к раце мощей твоих со слезами, предстани мне на пути бедственнаго жития сего, расторгни узы, отжени страсти, ослаби от греховных вериг, избави мя от належащия скорби и от всякаго зла, разреши мя от болезненных уз и спасение даруй, яко да, спасся молитвами твоими, воспою и прославлю в Троице славимаго единаго Бога Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и в безконечныя веки веков. Аминь.
О преподобне и преблаженне отче наш Никандре, гражданине горняго Иерусалима, друже и споднижниче избранных воев небесных, прославляяй выну Триипостаснаго Бога! Воззри на нас милостивно, предстоящих ныне раце честных мощей твоих, и всеми нашими чувствы пригвожденных ко сластем века сего обрати ко взысканию блаженств горних. Ты вселяешися во обителех небесных с премирными духи Церкве торжествующия: мы воинствуем еще, во многотруднем веце сем, с невидимыми враги: отстоим от тебе не толико местом, елико грехми и беззаконьми, имиже прогневляем по всяк час Господа и самех себе приводим на пагубу, но к тебе, яко нам соестественному, прибегаем и взываем с теплыми слезами: настави и вразуми нас ходити по стопам твоим.
Буди на пути сем избранным вождем нашим, якоже древле Моисей людем Израильским, неотступно бо от тебе, отче наш, сострадание к скорбящим и человеколюбие требующим от тебе помощи в напастех и во благовремении, живущу бо тебе на земли, не о своем токмо спасении тщание приложися, но и о всех к тебе притекающих моление приносил еси ко Всевышнему, да не презрит дело рук Своих, ниже погубит со беззаконьми, отеческая наказания твоя, еже ходити по стопам заповедей Господних, прозябоша в сердцах сынов твоих, яко семя доброе, с плодоношением; недужнии, разслабленнии, болящии, скорбящии, озлобленнии проповедуют со славословием скорую твою помощь, исцеление и заступление; вся же твоя святая жизнь бысть зерцалом всяких добродетелей.
Аще толик был еси, учениче Христов, на земли: колик ныне еси на небеси! Ты выну предстоиши престолу неприступнаго Бога, и в нем, яко в зерцале, зриши вся наша нужды и прошения; ты свеселишися со Ангелы Божиими о единем грешнице, кающемся радостию велиею: и милосердие Божие, и любы Его к роду человеческому неоскудны, и твое дерзновение к Нему много. Испроси у всемилостиваго Подателя всех благ мир и святыню Церкви Его, под знаменем креста воинствующей, победу и одоление на невидимых врагов ея и единомыслие в вере; заблуждшия же от православия к познанию истины призови, неверныя просвети светом Евангелия: грешныя к покаянию приведи и обрати, девствующим чистоту и целомудрие даруй, брачным святыню, вдовицам и сирым буди препитание, нищим покров, странствующим возвращение, плавающим пристанище, кающимся прощение испроси, плачущим утешение, требующим помощь, напаствуемым заступление, больным скорое исцеление и всякому прошению во благих исполнение.
Не отрини нас с верою и любовию тебе призывающих! Аще бо и недостойни есмы толикаго отца и ходатая, осквернени душею и телесы суще; но ты, быв подражатель человолюбия Божия, соделай нас твоими молитвами достойны чрез обращение с пути злаго на пути мирны добродетелей. Новград и Псков, и вся Россия просвещенная твоим богоугодным житием и чудесы, проповедуют тя быти теплаго заступника. Яви и нам недостойным милости твоя! Веруем, яко духом нам соприсутствуеши, паче же и телом с нами пребываеши: се, предлежат очам нашим нетленныя и цельбоносныя твоя мощи, ихже новопрослави Господь явлением многих чудес.
Тем, предстояще им, яко живу тебе сущу, припадаем и смиренно молим: приими моления наша и вознеси я на жертвенник благоутробия Божия, яко да ниспослет нам всесильную благодать Свою, укрепляющую нас во благом житии, и благовременну и некосненну в нуждах наших помощь: ума благопостояние, телесем здравие, житию благопотребная, мир во днех наших, воздуха благорастворение, огнь любве и всякаго благочестия, в молитве чистоту сердечную, в злоключении терпение и упование, в надежди веселие и время на покаяние, яко да, и настоящих зол избегше, удостоимся преселитяся во блаженныя обители небесныя, идеже ты ныне вселяешися со всеми Богу угодившими и прославляеши Триипостаснаго Бога, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.
О преподобне и достоблаженне отче наш Никандре! К тебе припадающе с любовию, молим тя, досточудне: настави и вразуми нас, раб Божиих (имена), ходити по стопам твоим: буди на пути сем избранный вождь нам, якоже древле Моисей бяше людем Израилевым. Испроси нам, отче, молитвами твоими у Христа Бога: да освятит благодатию Своею души и телеса наша, ум наш да просветит светом богопознания, совесть нашу от мертвых дел да очистит, от греховных же помышлений и губительнаго уныния да оградит и дарует нам искреннее покаяние, сердец сокрушение, слезное умиление, воздержание и трезвость, смиренномудрие и кротость, чистоту душевную и телесную, страннолюбие и друг ко другу нелицемерную любовь, яко да воспоем и прославим в Троице славимаго Единаго Бога Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и в безконечныя веки веков.
7 октября
Чтения Священного Писания и Богослужебные указания
Богослужебные указания ►
Еф. 5:25–33 (зач. 231). Лк. 4:1–15 (зач. 12). И за четверг (под зачало): Еф. 5:33–6:9 (зач. 232). Лк. 4:16–22 (зач. 13). Первомц.: 2 Тим. 3:10–15 (зач. 296). Мф. 25:1–13 (зач. 104).
Богослужения
Акафисты
Тропари, кондаки, молитвы и величания
В среду, св. Кресту
Тропарь в среду, св. Кресту, глас 1
Спаси́, Го́споди, лю́ди Твоя́/ и благослови́ достоя́ние Твое́,/ побе́ды на сопроти́вныя да́руя// и Твое́ сохраня́я Кресто́м Твои́м жи́тельство.
Перевод: Спаси, Господи, людей Твоих и благослови все, что принадлежит Тебе. Даруй победы над врагами православным христианам, и сохрани силою Креста Твоего тех, среди которых пребываешь Ты.
Кондак в среду, св. Кресту, глас 4
Вознесы́йся на Крест во́лею,/ тезоимени́тому Твоему́ но́вому жи́тельству,/ щедро́ты Твоя́ да́руй, Христе́ Бо́же,/ возвесели́ нас си́лою Твое́ю,/ побе́ды дая́ нам на сопоста́ты,/ посо́бие иму́щим Твое́ ору́жие ми́ра,// непобеди́мую побе́ду.
Перевод: Вознесенный на Крест добровольно, соименному Тебе новому народу милости Твои даруй, Христе Боже; возвесели силою Твоею верных людей Твоих, подавая им победы над врагами, – да имеют они помощь от Тебя, оружие мира, непобедимый знак победы.
Равноапостольной Фекле Иконийской, первомученице
Тропарь равноапостольной Фекле Иконийской, первомученице, глас 4
Словесе́м Па́вловым научи́вшися, богоневе́стная Фе́кло,/ и ве́рою утверди́вшися от Петра́, богозва́нная,/ первому́ченица яви́лася еси́ и первострада́льница в жена́х;/ возшла́ еси́ на пла́мень, я́ко на ме́сто благоцвету́щее,/ зве́ри и юнцы́ устраши́шася тебе́, вооружи́ся бо Кресто́м./ Тем моли́, всехва́льная, Христа́ Бо́га,// спасти́ся душа́м на́шим.
Перевод: Научившись поучениям апостола Павла, уневестившаяся Богу Фекла, и верой укрепившись от апостола Петра, богозванная, ты стала первомученицей и первой пострадавшей среди жен, вошла в огонь, как в цветник, звери и юноши устрашились тебя, ибо ты вооружилась Крестом. Потому моли, всеми прославляемая, Христа Бога о спасении душ наших.
Кондак равноапостольной Фекле Иконийской, первомученице, глас 8
Де́вства добро́тою просия́ла еси́,/ и му́ченичества венце́м украси́лася еси́,/ апо́стольству вверя́ешися, де́во, я́ко пресла́вная;/ и огня́ у́бо пла́мень в росу́ преложи́ла еси́,/ юнца́ же я́рость моли́твою твое́ю укроти́ла еси́,// я́ко первострада́льная.
Перевод: Девства красотой ты просияла и мученичества венцом украсилась, ты стала равной апостолам, дева прославляемая, пламень огня изменившая в росу, ярость же юноши молитвой своей укротила ты, как первомученица.
Кондак равноапостольной Фекле Иконийской, первомученице, глас 2
Уязви́вши твое́ се́рдце доброде́во, любо́вию Христо́вою,/ обру́чника вре́меннаго я́ко небрего́ма преоби́дела еси́/ и на огнь дерзну́ла еси́,/ звере́й же уста́ загради́ла еси́,/ и, спа́сшися от них прилежа́ше Па́вла и́щущи,// Фе́кло первострада́льная.
Перевод: Пленив сердце свое, прекрасная дева, любовью Христовой, жениха земного как недостойного внимания ты отвергла и отважилась войти в огонь, зверей же пасти закрыла и, спасшись от них, стала последовательницей апостола Павла, Фекла первомученица.
Преподобному Никандру пустынножителю, Псковскому чудотворцу
Тропарь преподобному Никандру пустынножителю, Псковскому чудотворцу, глас 4
Глас Боже́ственный,/ и́же во Ева́нгелии, услы́шав,/ преподо́бне о́тче Ника́ндре:/ прииди́те ко Мне вси тружда́ющиися и обремене́ннии,/ и Аз упоко́ю вы,/ и прие́м крест, после́довал еси́ Христу́,/ мир оставль, в пусты́ню всели́лся еси́,/ поще́нием же и бде́нием Небе́сный дар восприи́м,/ и ду́ши неду́жных приходя́щих к тебе́ с ве́рою исцеля́еши:// те́мже и со А́нгелы сра́дуется, преподо́бне, дух твой.
Перевод: Призыв Божественный Евангельский услышав, преподобный отче Никандр: «Придите ко Мне все труждающиеся и обремененные, и Я успокою вас» (Мф.11:28), взяв крест, ты последовал Христу, мир оставив, в пустыни поселился, пощением же и бдением получил Небесный дар, и души больных, приходящих к тебе с верой, исцеляешь, потому и радуется вместе с ангелами, преподобный, дух твой.
Ин тропарь преподобному Никандру пустынножителю, Псковскому чудотворцу, глас 6
Свети́ло незаходи́маго све́та/ стране́ на́шей яви́лся еси́, богоблаже́нне,/ до́блественне претерпе́в вра́жия озлобле́ния,/ бие́ние и ра́ны я́ко оде́жда нетле́ния вмени́шася тебе́,/ со зверьми́ бо бра́вся,/ и от челове́к злых прободе́ния прия́в,/ о тех моли́лся еси́:/ не поста́ви им греха́ сего́, глаго́ля;/ те́мже Влады́це Христу́ уподо́бился еси́,/ достохва́льне Ника́ндре, о́тче наш,// моли́ся о душа́х на́ших.
Перевод: Ты стал светилом незаходящего света для страны нашей, богоблаженный, доблестно претерпев бедствия от врага (диавола), избиения и раны стали для тебя одеждой нетления, ибо ты боролся со зверями и был ранен разбойниками, о них же молился, говоря: «Не вмени им этого греха», тем самым уподобившись Владыке Христу, достойный славы Никандр, отче наш, молись о душах наших.
Кондак преподобному Никандру пустынножителю, Псковскому чудотворцу, глас 1
Я́ко лучу́ тя со́лнечную Христо́с показа́, преподо́бне,/ сия́еши бо в земли́ Росси́йстей чуде́с благода́тию,/ и отгоня́еши тьму страсте́й же и скорбе́й, от приходя́щих к тебе́ с ве́рою./ Те́мже почита́ем твою́ па́мять, Ника́ндре о́тче наш, и вопие́м ти:/ ра́дуйся пустынножи́телей красото́,// и стране́ на́шей похвало́ и утвержде́ние.
Перевод: Как зарю солнечную Христос явил тебя, преподобный, ибо ты сияешь в Российской земле благодатью чудес и разгоняешь тьму страданий и скорбей от приходящих к тебе с верой. Потому почитаем твою память, Никандр, отче наш, и взываем к тебе: «Радуйся пустынножителей красота и страны нашей слава и сила».
Ин кондак преподобному Никандру пустынножителю, Псковскому чудотворцу, глас 8
Во избра́ние Богосия́нная звезда́ ве́ры,/ и́же возсия́ в Ру́стей земли́, о́тче преблаже́нне Ника́ндре,/ слеза́ми и посто́м и бде́нием и моли́твами удруча́л те́ло свое́,/ те́мже и обре́те Небе́сную жизнь,/ и ра́достно та́мо со А́нгелы ликовству́я, да зове́м ти:// ра́дуйся, о́тче преподо́бне Ника́ндре пусты́нный жи́телю.
Перевод: Избранная и явленная Богом звезда веры, воссиявшая в Русской земле, отче преблаженный Никандр, слезами и постом, и бдением, и молитвами отягощал ты тело свое, потому и обрел Небесную жизнь, и радостно там с ангелами торжествуешь, да взываем к тебе: «Радуйся, отче преподобный Никандр пустынный житель».
Молитва преподобному Никандру пустынножителю, Псковскому чудотворцу
Преподобномученику Галактиону Вологодскому
Тропарь преподобномученику Галактиону Вологодскому, глас 5
Днесь град Во́логда тобо́ю всеми́рне хва́лится,/ возсия́л бо еси́ пресве́тло я́ко со́лнце/ и чудесы́ твои́ми град и ве́си, преподо́бне Галактио́не, озари́л еси́./ И ны́не моли́ся Го́сподеви/ изба́витися душа́м на́шим от пре́лести вра́жия/ спасти́ся гра́ду на́шему от пога́нскаго и всех проти́вных наи́тия,/ и испроси́ у Христа́ Бо́га любо́вию чту́щим тя/ прегреше́ний проще́ния/ и прося́щим твоея́ по́мощи от вся́кия ско́рби избавле́ние,/ и вопию́щим к тебе́:// Бог наш с на́ми, просла́вивый уго́дника Своего́, я́ко же благоволи́.
Перевод: Сегодня город Вологда тобой всему миру похваляется, ибо ты воссиял ярко, как солнце, и чудесами твоими города и села, преподобный Галактион, озарил ты. И сейчас молись Господу об избавлении душ наших от обольщения вражеского, о спасении города нашего от нападения язычников и прочих противников, и испроси у Христа Бога всем с любовью почитающим тебя прощение прегрешений и просящим твоей помощи от всякой скорби избавление, взывающим к тебе: «Бог наш с нами, изволивший прославить угодника Своего».
Ин тропарь преподобномученику Галактиону Вологодскому, глас 4
Днесь град Во́логда тобо́ю хва́лится, преподо́бне,/ возсия́л бо еси́ пресве́тло, я́ко со́лнце,/ гра́ды и ве́си чудесы́ твои́ми озаря́я./ И ны́не, преподобному́чениче Галактио́не, Го́сподеви моли́ся/ стране́ на́шей от нахожде́ния сопроти́вных изба́витися,/ и у Христа́ Бо́га прегреше́ний на́ших оставле́ние испроси́,/ и от вся́кия ско́рби избавле́ние пода́ждь/ любо́вию чту́щим тя, и вопию́щим ве́рно:// Бог наш с на́ми, просла́вивый уго́дника Своего́, я́коже благоволи́.
Перевод: Сегодня город Вологда тобой гордится, преподобный, ибо ты ярко воссиял, как солнце, города и села чудесами твоими озаряя. И сейчас, преподобномученик Галактион, Господу молись об избавлении страны нашей от нападения противников, и у Христа Бога прегрешений наших прощение испроси, и от всякой скорби избавление подай с любовью почитающим тебя и взывающим с верой: «Бог наш с нами, изволивший прославить угодника Своего».
Кондак преподобномученику Галактиону Вологодскому, глас 4
Благоче́стно на земли́ пожи́в/ и муче́ния вене́ц прия́л еси́, прече́стне,/ дре́вом во главу́ от наше́дших градоразори́телей убие́н/ я́ко до́брый учени́к Спа́са Христа́,/ оста́вив оте́чественный свой град и дру́ги/ стра́нствовати любве́ ра́ди Христо́вы ева́нгельски изво́ливый./ Сего́ ра́ди тя почита́ем, пе́сньми вопию́ще:/ от бед изба́ви нас при́сно моли́твами твои́ми,// уго́дниче Бо́жий Галактио́не, о́тче наш.
Перевод: Благочестиво на земле прожив, ты получил мученический венец, почитаемый, бревном тебе разбили голову захватчики города. Как хороший ученик Спасителя Христа, ты оставил свой родной город и друзей, пожелав евангельски странствовать ради любви Христовой. Потому почитаем тебя, взывая в молитвенных песнопениях: «От бедствий избавляй нас всегда молитвами твоими, угодник Божий Галактион, отче наш».
Молитва преподобномученику Галактиону Вологодскому
Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Мирожской»
Тропарь Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Мирожской», глас 4
Я́ко звезда́ пресве́тлая/ возсия́ в Росси́йской земли́/ от ико́ны честна́го о́браза Твоего́, Богоро́дице Де́во,/ из обою́ о́чию теко́ша сле́зы Твоя́, я́ко река́,/ и ви́девше наро́ди пско́вскии, му́жи и жены́ и со ча́ды,/ с пла́чем моля́щеся о́бразу Твоему́, си́це глаго́лаху:/ о Пресвята́я Влады́чице Богоро́дице,/ не забу́ди гре́шных раб Твои́х,// моля́щися Христу́ Бо́гу на́шему спасти́ся нам.
Перевод: Как преяркая звезда воссияла в Российской земле икона почитаемого образа Твоего, Богородица Дева, из обоих очей которой текли слезы Твои, как река. Увидев их люди псковские — мужчины и женщины с детьми, — с плачем молятся образу Твоему, взывая так: «О Пресвятая Владычица Богородица, не забудь грешных рабов Твоих, молясь Христу Богу о спасении нашем».
Кондак Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Мирожской», глас 7
Засту́пнице христиа́ном непосты́дная/ и Предста́тельнице гра́ду на́шему Пско́ву,/ не пре́зри моле́ния нас, гре́шных,/ ви́дящих от Твоего́ честна́го о́браза сле́зы теку́ща из обою́ о́чию,/ и моля́щихся приле́жно,/ но предвари́ я́ко Блага́я, на по́мощь нам, ве́рно к Тебе́ прибега́ющим,/ услы́ши на́ша моле́ния, Богоро́дице,/ и изба́ви нас от нахожде́ния пога́ных,/ ускори́ же на моли́тву на́шу и потщи́ся на умоле́ние,/ заступа́ющи при́сно, Богоро́дице, чту́щих Тя;// ра́дуйся, Де́во, христиа́ном похвало́.
Перевод: Защитница христиан неустрашимая и Покровительница города нашего Пскова, не отвергни молящихся нас, грешных, видящих из Твоего почитаемого образа слезы, текущие из очей, и молящихся усердно, но приди как Благая на помощь к нам, с верой к тебе обращающимся, услышь наши моления, Богородица, и избавь нас от нападения язычников, поспеши на молитву нашу и постарайся исполнить моление наше, всегда защищая, Богородица, почитающих Тебя; радуйся, Дева, слава христиан.
Мысли свт. Феофана Затворника
(1Кор. 14:20-25; Мф. 25:1-13)
Читается притча о 10 девах (Мф. 25:1-13). Св. Макарий так изображает смысл ее:
«Мудрые пять дев трезвясь, поспешив к необычайному для своего естества, взяв елей в сосуде сердца своего, то есть подаваемую свыше благодать Духа, возмогли войти с Женихом в небесный чертог. Другие же юродивые девы, оставшаяся при собственном своем естестве, не трезвились, не постарались, пока были еще во плоти, взять в сосуды свои елей радости, но, по нерадению или по самомнению о своей праведности, предались как бы сну; за это и не допущены в чертог царства, не возмогши благоугодить небесному Жениху. Удерживаясь мирскими узами и земною как бы любовью, не посвятили они небесному Жениху всей любви своей и приверженности и не принесли с собою елея. А души, взыскавшие необычайного для естества святыни Духа, всею любовью привязаны к Господу, с Ним ходят от всего отвращаясь, к Нему устремляют молитвы и помышления, за что и сподобились приять елей небесной благодати. Души же, оставшиеся в естестве своем, по земле пресмыкаются помыслом, о земле помышляют и ум их на земле имеет жительство. Сами о себе думают они, что принадлежат Жениху и украшены плотскими оправданиями, но не приняв елея радости, не возродились они Духом свыше» * .
* Макарий Великий. «Беседы», 4, 6.
Притча дня
Видео (кликните для воспроизведения). |
Сказал старец некоторому брату: «Диавол есть враг твой, а ты — дом. Враг не престает бросать в тебя всякий сор, какой бы ни нашел, ввергая в тебя всевозможные нечистоты. Но ты тщательно извергай из себя влагаемое им; если же вознерадишь, то дом твой наполнится сором и тебе невозможно будет войти в него. С самого начала, когда диавол начнет засорять тебя, ты постепенно выкидывай сор, и дом твой пребудет чистым благодатию Христовою».
Собираю молитвы и прочие священные тексты с целью их сохранения. Вся информация представлена «как есть» и не преследует цель оскорбить Ваши чувства.
Вопросы по работе ресурса или модерации размещенной информации, принимаются через контактную форму сайта.