Содержание
- 1 Молитва перед иконой Пресвятой Богородице, именуемой «Живоносный источник»
- 2 Молитва иконе Божией матери «Живоносный Источник»
- 3 Икона Пресвятой Богородицы «Живоносный Источник»
- 4 Живоносный источник молитва
- 5 Икона Богородицы « Живоносный Источник »
- 6 Акафист Пресвятей Богородице, иконы Ея ради, Живоносный Источник именуемыя
Молитва перед иконой Пресвятой Богородице, именуемой «Живоносный источник»
Икона Образ Божьей Матери “Живоносный Источник”
Молитва перед иконой Пресвятой Богородицы, именуемой «Живоносный источник»
О, Пресвятая Дево, Всемилостивая Госпоже Владычице Богородице, Живоносный Источник Твой, целебные дары на здравие душ и телес наших и на спасение миру точащи, подала еси нам, темже благодарни суще усердно молим Тя, Царице Пресвятая, моли Сына Твоего и Бога нашего дати нам оставление прегрешений и всякой душе скорбящей и озлобленней милость и утешение, и от бед, скорбей и болезней освобождение. Подаждь, Госпоже, храму сему и сим людем покровение (и святей обители сей соблюдение), граду сохранение, стране нашей от напастей избавление и ограждение, да мирное зде поживем житие, и в будущем веце сподобимся видети Тебе Заступницу нашу, во славе Царства Сына Твоего и Бога нашего. Ему же слава и держава со Отцем и Пресвятым Духом во веки веков. Аминь.
Тропарь Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой «Живоносный источник»
Тропарь, глас 4:
Днесь притецем вернии к Божественному и цельбоносному образу Пресвятая Богородицы, излиявшия капли своих излияний, и людем верным чудесе показавшия, яже мы видяще и слышаще духовно празднуем и любезно вопием: исцели наши недуги и страсти, якоже и каркинския и тмочисленныя страсти исцелила еси; темже молим Тя Дево Пречистая, моли воплощеннаго из Тебе Христа Бога нашего спастися душа нашим.
Ин тропарь, глас 4:
Почерпем, человецы, цельбы душам и телом молитвою, Река бо всем предтечет — Пречистая Царица Богородица, источающи нам чудную воду и измывающи сердец черности, греховныя струпы очищающи, души же освящающи верных Божественною благодатию.
Другие молитвы
Все молитвы .
Молитва иконе Божией матери «Живоносный Источник»
История появления иконы связана с чудом исцеления, свершившимся ещё в V веке при византийском императоре Льве Маркелле. С тех пор образ почитаем с глубоким уважением во всём православном мире, а молитвы перед ним помогают верующим обрести исцеление от многих недугов.
Правила чтения
Пречистая Дева Мария — это посредница между земным миром и Царством Небесным. К ней обращаются с самыми разными просьбами верующие всего христианского мира. Богородица считается заступницей рода человеческого и всегда помогает тем, кто искренне и с верой молит её о своём спасении.
Перед началом молитвы нужно очистить свой ум от бытовых мыслей, негативных эмоций и настроиться на процесс. Разум человека полностью должен быть включён в молитвенные слова, чтобы они проникли в сердце. Внимание — очень важное условие правильно вознесённой молитвы. Ведь с вниманием приходит смирение, а со смирением — чувство покаяния. Прежде чем просить, следует искренне раскаяться в своих прегрешениях.
Важно! Не стоит ограничиваться едино разовой молитвой. Читать молитвословие нужно чаще, до тех пор, пока не будет получено желаемое. Ведь только усердная и повторяющаяся молитва воспитывает в нас то самое терпение и смирение, необходимое для осознания собственной греховности и пользы посланных испытаний.
Безусловно, очень благотворно на человека влияет молитва в церкви. Если возможности попасть в храм нет, то можно помолиться дома, уединившись в отдельной комнате. Лучше делать это перед иконой Богородицы с зажженной лампадкой. Спокойная и тихая атмосфера без отвлекающих факторов будет способствовать сердечной молитве с верой и упованием на заступничество Пресвятой Девы Марии.
Чем помогает
Наиболее часто перед образом «Живоносный Источник» Богоматерь просят о:
- даровании жизненных сил;
- исцелении от тяжёлых недугов или избавления от немощи духовной.
Молитвы перед другими иконами Богородицы:
Молитва Царице Небесной помогает побороть вредные привычки, уберечься от дьявольского искушения и не впасть в грех. Людям, скорбящим об утрате или неустроенности жизни, также рекомендуется помолиться перед иконой.
Как читать
Независимо от того, читается молитва дома или в храме, она должна идти от сердца. Вслух слова достаточно произносить вполголоса или шепотом. Интонация не имеет значения. Молитвы, как правило, читаются монотонно.
Священнослужители говорят, что наличие театральной выразительности в молитве — не что иное, как бесовское искушение.
Ещё интересные статьи о молитве:
Не нужно концентрироваться на внешних моментах, главное — вникнуть в смысл сказанного и ощутить тот благоговейный трепет в душе, который испытывает каждый перед своим благодетелем. А именно благодетельницей и матерью для всех людей является Дева Мария. Осенение себя крестным знамением и поясные поклоны выступают проявлением смирения и самоуничижения перед лицом Богоматери, взирающей на грешную душу, обращённую к ней в молитвенном предстоянии.
Можно использовать канонические молитвы, слова которых приведены ниже:
Избранной от всех родов Божией Матери и Царице, милостиво внемлющей молитвам болящих, и от водных источников токи целебныя изливающей страждущим, благодарственное приносим пение. Ты же, всемилостивая Целительнице, приклонися благоутробно гласом нашим хвалебным и от всяких недугов душевных и телесных свободи нас, зовущих:Радуйся, Живоносный Источниче, вся наша болезни исцеляющая.
Видящи, премилосердая Мати Божия, земное скорбное житие наше, немощи и болезни, благоизволила еси проявляти милости Твоя к нам, исцеляющи души и телеса страждущих; обаче и мы с радостию несказанною припадаем к Тебе, Владычице, и из глубины души благодарим Тя, нашу дивную целительницу, воспевающе Богу: Аллилуиа.
О Пресвятая Дево, Всемилостивая Госпожѐ Владычице Богородице! Живоносный источник Твой, целебные да̀ры на здра̀вие душ и телѐс наших и на спасение миру точа̀щий, подала есѝ нам; тѐже, благодарни су̀ще, усердно молим Тя, Царѝце Пресвятая, моли Сына Твоего и Бога нашего дати нам оставление прегрешений и всякой душе скорбящей и озлобленней милость и утешение, и от бед, скорбѐй и болезней свобождение. Пода̀ждь, Госпожѐ, храму сему и сим лю̀дем покровѐние (и святѐй обѝтели сей соблюдѐние), граду сохранение, стране нашей от напастей избавление и ограждение, да мирное зде поживѐм житиѐ, и в будущем вѐце сподобимся видети Тебе, Заступницу нашу, во славе Царства Сына Твоего и Бога нашего, Емуже слава и держава со Отцѐм и с Пресвятым Духом во вѐки веко̀в. Аминь.
О Пресвятая Дево, Мати Господа нашего Иисуса Христа! Ты еси Мати и покровительница всех к Тебе прибегающих, призри с благосердием на молитвы грешных и смиренных чад Твоих. Ты, именуемая Живоносный Источник благодатных врачеваний, исцели болезни страждущих и умоли Сына Твоего, Господа нашего Иисуса Христа, да низпослет и всем притекающим к Тебе здравие душевное и телесное и, простив нам вольная и невольная согрешения наша, дарует нам вся яже к вечней и временней жизни потребная. Ты еси всех скорбящих радость, услыши нас, скорбных; Ты еси утоление печали, утоли и нашу печаль; Ты еси взыскание погибших, не попусти и нам погибнути в бездне грехов наших, но всегда избавляй нас от всяких скорбей и напастей и всякаго злаго обстояния. Ей, Царице наша преблагая, надежде наша несокрушимая и заступнице необоримая, не отврати лица Твоего от нас за множество прегрешений наших, но простри нам руце Матерняго милосердия Твоего и сотвори с нами знамение милости Твоея во благо: яви нам помощь Твою и благопоспеши во всяком деле благом. От всякаго же начинания греховнаго и помышления лукаваго отврати нас, да всегда славим пречестное имя Твое, величающе Бога Отца и Сына Единороднаго Господа Иисуса Христа и Животворящаго Святаго Духа со всеми святыми во веки веков. Аминь.
Икона Пресвятой Богородицы «Живоносный Источник»
С величайшей любовью православный люд всего мира относится к Пресвятой Богородице. Некоторые Ее образа прославились в народе как чудотворные, среди них икона Богородицы «Живоносный источник». С этого Лика совершено множество списков, а молитва перед ним дарует православным христианам исцеление от душевных и физических недугов.
Богородица — источник жизни для Своего Сына, именно с Пречистой Девы началась веха спасения православного люда.
История появления лика
В V веке в Константинополе, рядом с «Золотыми воротами», находилась роща. Под тенью ее деревьев протекал небольшой родник, навевая прохладу жарким летом. Он был прославлен множеством чудес. Постепенно воду затянуло тиной, а земля вокруг поросла диким кустарником.
Однажды воин, будущий император Лев Маркелл повстречал у источника слепого мужчину. Это случилось 4 апреля 450 года. Беспомощный слепец-путешественник сбился с пути. Лев вывел его на тропинку и помог устроиться в тени деревьев, дабы тот отдохнул с дороги, а сам пошел на поиски воды.
Вдруг ему послышался неизвестно откуда тихий и ласковый женский голос. Он возвестил ему о том, что вода совсем рядом. Лев, удивленный чудом, оглянулся по сторонам, но ни воды, ни таинственную собеседницу не нашел.
Голос раздался во второй раз и повелел ему зайти в рощу и там отыскать воду, а тину с ее поверхности положить слепцу на глаза. Глас пообещал «раскрыть себя» и помочь возвести храм в имя его. Те же, кто будет его посещать, получат исполнение своих просьб и исцелятся от болезней. Маркелл сделал все так, как ему было указано. Очи слепого мужчины тут же прозрели.
Они оба пали ниц и вознесли благодарственные молитвы Богородице, ибо поняли, что в роще раздавался именно Ее голос. Вскоре путник продолжил свое путешествие самостоятельно.
Истории других икон:
Через 7 лет, как и предрекла Богоматерь, Маркелл сменил императора Маркиана. И тут он вспомнил о чуде у источника, приказал очистить его и заключить в каменный круг. Источник он назвал «Живоносным», а рядом с ним возвел храм в честь Богородицы.
Исцеление императора Юстиана
В 527 году император Юстиниан Великий, будучи смиренным приверженцем православия, очень мучился от водяной болезни. Однажды ночью ему послышался глас, увещевающий его о том, что здоровье он сможет получить, лишь испив воды из источника. Юстиниан не знал, о каком именно источнике идет речь, поэтому впал в отчаяние от многочисленных дум. И тут днем ему явилась Сама Царица Небесная, Она велела идти за ней и выпить воды из Ее источника. Император пошел следом за Ней, выпил воды и вскоре исцелился.
В благодарность Богу рядом с действующим храмом Юстиниан воздвиг новый приход, который впоследствии стал большой иноческой обителью.
Возрождение храма
В XV веке церковь «Живоносного Источника» была разрушена мусульманами, но вскоре христиане возвели не ее месте небольшую церквушку. Они же очистили заваленный камнями и мусором источник и как раньше набирали из него воду. В 1835 году был воздвигнут новый храм, а при нем была устроена больница и богадельня.
Однажды фессалиец, с молодых лет мечтающий посетить источник, отправился в путь, но внезапно его охватила сильнейшая хворь. Чувствуя приближение смерти, он завещал спутникам не предавать погребению свое тело, а отвести его на источник и вылить на него три сосуда чудотворной влаги.
Предсмертное желание было исполнено, но случилось чудо и у источника фессалиец ожил. Одухотворенный, он принял монашеский постриг и остаток дней своего земного жития провел в непрестанном молении.
Чудесная помощь Богородицы
По сей день Пресвятая Дева продолжает творить чудеса. Их описания хранятся в церковных книгах храмов и монастырей.
- пред иконой «Живоносный источник» рекомендуется возносить мольбы людям, мучающимся от тяжких и даже неизлечимых болезней;
- Матушка помогает женщинам зачать, выносить и родить долгожданное чадо;
- молить пред Ликом Богородицы следует тем людям, кто мучается от душевных терзаний;
- Царица Небесная помогает людям побороть привычку табакокурения, победить алкоголизм;
- Матушка помогает воспитать детей в вере;
- способствует примирению супругов и воссоединению семьи;
- учит человечности, умению оставаться добродетельным в любых жизненных ситуациях.
Важно! Следует помнить о том, что как человек молится, такую помощь по своим молитвам он получает. Небрежно и неискренне произносимые слова молитвы вряд ли помогут в скорбях, отягощающих душу богомольца. Покаяние, чистое сердце и искренняя любовь — залог заступничества Девы.
Значение Лика
Пресвятая Дева и Богомладенец изображены на иконе над огромной каменной чашей, которая стоит в водоеме, наполненном чудотворной водой. К воде склонены люди, страдающие телесными и душевными немощами, страстями. Они пьют воду из источника и тут же получают долгожданное исцеление.
О других иконах:
В названии иконы таится глубокий философский смысл: сама Дева Мария — Царица Небесная стала для православного люда Живоносным источником, ибо через Ее Рождество и Рождение в мир Христа люди обрели возможность Спасения и Жизни Вечной.
Мольба перед иконой может быть направлена как на исцеление недугов, так и на восстановление человеческой нравственности, отсутствие которой — верный путь к духовной погибели.
Моление пред иконой
Во время чтения молитвы очень опасно привыкнуть к ее словам. Если молитвенник замечает за собой подобное обстоятельство, то необходимо понуждать себя вдумываться в смысл каждого произносимого предложения.
Правильному молению нужно учиться! Следует постоянно совершенствовать себя, следить, чтобы слова молитвы не произносились «автоматически». Формальная «автоматическая» молитва не будет угодна Царице Небесной и даже расстроит Ее.
Важно иметь душевное умиротворение.
Если человек чем-то раздражен или озадачен, то на разговор с Матушкой никак не получится настроиться. А ведь ценность молитвы состоит в том, что когда молитвенник ее постоянно читает, то он сам, его мысли поступки меняются вместе с ним.
Произносить молитву Богородице можно как дома у иконостаса с иконами, так и в церкви. Там же можно заказать молебен пред иконой «Живоносный источник». Обычно молебны служатся по окончании Литургии.
Для того, чтобы церковный клир помолился о нуждающихся людях, нужно предварительно написать записку, в которой перечислить их имена. В каждой записочке следует указывать не более 10 имен, они должны быть указаны в православном написании и в родительном падеже. Например, о здравии (кого?) Евфимия, Сергия, Иоанна, Димитрия, Татианы, Иулии, Аполлинарии, Евфросинии.
Важно! Церковь молится только за тех людей, над которыми было совершено Таинство Святого Крещения.
Если священники отслужат водосвятный молебен, то по его окончании каждый прихожанин может взять с собой освященную во время молебна воду. Ее следует принимать по утрам на голодный желудок с молитвой «На принятие святой воды».
Праздник в честь иконы Божьей Матери «Живоносный источник» установлен в память об обновлении константинопольского храма Пресвятой Богородицы Живоносный Источник, который был воздвигнут над чудотворным источником по воле Пресвятой Богородицы императором Львом I Маркеллом, — этот день пришелся на пятницу Пасхальной седмицы.
Важно! Теперь каждую Светлую пятницу в православных храмах совершается чин водоосвящения с пасхальным крестным ходом.
Живоносный источник молитва
Пред иконой Пресвятой Богородицы «Живоносный Источник» молятся о сохранении праведной жизни, об исцелении телесных и душевных недугов, страстей, о помощи в скорби.
Молитва Пресвятой Богородице перед Ея иконою, именуемой «Живоносный источник»
О, Пресвятая Дево, Всемилостивая Госпоже Владычице Богородице, Живоносный Источник Твой, целебные дары на здравие душ и телес наших и на спасение миру точащи, подала еси нам, темже благодарни суще усердно молим Тя, Царице Пресвятая, моли Сына Твоего и Бога нашего дати нам оставление прегрешений и всякой душе скорбящей и озлобленней милость и утешение, и от бед, скорбей и болезней освобождение. Подаждь, Госпоже, храму сему и сим людем покровение (и святей обители сей соблюдение), граду сохранение, стране нашей от напастей избавление и ограждение, да мирное зде поживем житие, и в будущем веце сподобимся видети Тебе Заступницу нашу, во славе Царства Сына Твоего и Бога нашего. Ему же слава и держава со Отцем и Пресвятым Духом во веки веков. Аминь.
Тропарь Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой «Живоносный Источник»
Тропарь, глас 4
Днесь притецем вернии к Божественному и цельбоносному образу Пресвятая Богородицы, излиявшия капли своих излияний, и людем верным чудесе показавшия, яже мы видяще и слышаще духовно празднуем и любезно вопием: исцели наши недуги и страсти, якоже и каркинския и тмочисленныя страсти исцелила еси; темже молим Тя Дево Пречистая, моли воплощеннаго из Тебе Христа Бога нашего спастися душа нашим.
Тропарь, глас 4
Почерпем, человецы, цельбы душам и телом молитвою, Река бо всем предтечет — Пречистая Царица Богородица, источающи нам чудную воду и измывающи сердец черности * , греховныя струпы очищающи, души же освящающи верных Божественною благодатию.
* Черность — свойство черного, означающее греховность.
Кондак, глас 8
От неистощимыя Ты, Источниче Богоблагодатный, подаеши ми, точащи, воды Твоея благодати, приснотекущий паче слова, яко бо Слово рождшая паче смысла, молютися, ороси мя благодатию, да зову Ти: радуйся, Водо спасительная.
Величание
Величаем Тя, Пресвятая Дево, и чтим образ Твой святый, имже болезни наша врачуеши и души наша к Богу возводиши.
АКАФИСТ ПРЕСВЯТОЙ БОГОРОДИЦЕ ПЕРЕД ЕЯ ИКОНОЙ, ИМЕНУЕМОЙ «ЖИВОНОСНЫЙ ИСТОЧНИК»
Кондак 1
Избранной от всех родов Владычице Богородице, благодатную помощь нам являющей, похвальная восписуем Ти раби Твои Богородице. Ты же, яко Преблагая Мати Божия, излей на нас великия и богатыя милости Твоя, недуги наша исцели и скорби утоли, да благодарственное зовем Тебе: Радуйся, Владычице, Живоносный Источник верным изливающая.
Икос 1
Архангел и Ангел множество недоумевают, Тебе разумно от Бога Слова, на водах землю утвердившаго, хвалити по достоянию. Мы же, Честнейшая Херувим, и Славнейшая без сравнения Серафим, во умилении о Твоих благодеяниях, на нас бывших, дерзаем звати Тебе: Радуйся, Владычице, Богом Отцем избранная; Радуйся, Духом Святым осиянная. Радуйся, рождеством Сына Божия, превознесенная; Радуйся, в женах благословенная. Радуйся, Богородицей Величаемая; Радуйся, от всех родов ублажаемая. Радуйся, Владычице, Живоносный Источник верным изливающая.
Кондак 2
Видящи, Премилосердная Мати, слепца от жажды страждущего, Источник воды живыя напоения и исцеления ради воеводы, в пустыне блуждающему, показала еси: он же благодарственно возопи Тебе: Аллилуиа.
Икос 2
Разумев Божественный Твой глас, воевода, источник воды указующий, и позна его яко Купель Силоамскую, не токмо жаждущего напояет, но и от слепоты того свобождает, мы же милости Твоя ищущи, взываем Тебе сице: Радуйся, Владычице, купель спасения живописующая; Радуйся, слепоту душевную и телесную исцеляющая. Радуйся, разслабленных утверждение; Радуйся, хромых хождение. Радуйся, Мати Света, слепым очи отверзающая; Радуйся, светом истины во тьме седящих озаряющая. Радуйся, Владычице, Живонос-ный Источник верным изливающая.
Кондак 3
Сила Вышняго осеняет всех, с верою и благоговением притекающих к Живоносному Источнику Твоему, Пречистая Госпоже Владычице. Силою Вышняго осени нас, Богомати, смиренно к Тебе припадающих и молебно вопиющих: Аллилуиа.
Икос 3
Имущи богатство милосердия неизреченное, всем болящим Владычице, руку помощи Твоея, недуги врачующая, страсти исцеляющая, в Живоносном Источнике Твоем обретаем: сего ради вопием Тебе сице: Радуйся, Источниче непрестающия радости; Радуйся, Чаше неизреченныя благости. Радуйся, сокровище благодати не оскудеваемое; Радуйся, милости у Тебе просящим всегда подающая. Радуйся, недугов различных исцеление. Радуйся, печалей наших утоление; Радуйся, Владычице, Живоносный Источник верным изливающая.
Кондак 4
Бурею недоумения слепец смущашеся, воды ища жажду утолити. И се, якоже древле, силою Божию из камене вода источися: тако и ныне в пустыне безводней источник явися, тамо Моисей, источитель воды: зде же Ты Сама, о Богомати, служительница чудесе, темже молимся: жаждущия души наша благочестия напой водами, да зовем Тебе: Аллилуиа.
Икос 4
Слыша воевода дивный глас Твой, Мати милосердия, источник воды указующий, о еже жаждущего напоити и слепоту исцелити указующую, и событие словес зряще, возопи сице: Радуйся, Владычице, страдальцев утешающая; Радуйся, болящих восстановляющая. Радуйся, немым словеса дарующая; Радуйся, всех немощных врачующая. Радуйся, бедствующих поможение; Радуйся, унывающих утешение. Радуйся, Владычице, Живоносный Источник верным изливающая.Кондак 5
Божественную воду от Живоносного Источника Твоего, токи благодати изливающего, почерпающе во исцеление недугов душевных и телесных, Дево Богородительнице, благодарственно вопием Ти: Аллилуиа.
Икос 5
Видеша людие слепца, водою Живоноснаго Источника Твоего прозревшаго, Богомати, потщашася песньми яко дарами послужити Тебе сице: Радуйся, Владычице, милосердия двери верным отверзающая; Радуйся, надеющихся на Тебе не посрамляющая. Радуйся, бедствующих утешающая; Радуйся, от напастей освобождающая. Радуйся, изнемогающих укрепляющая; Радуйся, Владычице, Живоносный Источник верным изливающая.Кондак 6
Проповедание чуда Твоего, Мати Божия, бысть воевода, яко дивна слепец водою от Живоносного Источника Твоего прозре, сице и нам темные зеницы душевныя просвети, да благодарственно проповедуем милости Твоя зовуще: Аллилуиа.
Икос 6
Возсия нам Живоносный Источник Твой, Премилосердная Мати, многоразличную благодать Сына Твоего и Бога Нашего, Христа Жизнодавца источающе. Сего ради приносим Ти пения сицевая: Радуйся, Владычице, усердная наша Заступнице; Радуйся, храмов Божиих Хранительнице. Радуйся, святых обителей преславная Игумения; Радуйся, в иночестве подвизающихся вразумление. Радуйся, монашествующих в послушании укрепление; Радуйся, всех хистиан покров и защищение. Радуйся, Владычице, Живоносный Источник верным изливающая.
Кондак 7
Хотяща благочестивый Лев воевода, царем Тобою, Владычице, нареченный, благодарственная принести Тебе, храм на месте явления Твоего чудесе устрои, Живоносный Источник наименовав оный, да вси помощи Твоя имущи зде обретают, вопиюще Тебе: Аллилуиа.
Икос 7
Новая купель Силоамская, паче оныя древния, явися, Пречистая Владычице, храм Твой, в Немже поклоняемся иконе Живоносного Источника, ибо ни единою в лето и токмо первее входящим здравие тела подаеши, но выну всякий недуг душевный и телесный, врачуеши. Сего ради вопием Тебе: Радуйся, купель, в нейже скорби наша погружаются; Радуйся, чаша веселия, в нейже печали наша растворяются. Радуйся, каменю, жаждущия жизни напояеши; Радуйся, древо, горькия воды моря житейскаго услаждающее. Радуйся, животворныя воды источник не истощающийся; Радуйся, бане, греховную нашу скверну, совесть омывающая. Радуйся, Владычице, Живоносный Источник верным изливающая.
Кондак 8
Странное и преславное чудо явися храм Живоноснаго Источника Твоего, Богородице, в немже жажда духовная и телесная утоляется, и болезньми одержимии исцеляются. Мы же благодать таковую прославляюще вопием Ти: Аллилуиа.
Икос 8
Всем вся, с верою приходящим на Живоносный Источник Твой, подаеши, Премилостивая Госпоже Богородице. О сих всех благодарственно вопием Тебе сице: Радуйся, Владычице, Бесплотнаго воплотившая; Радуйся, страждущих матерей утешение. Радуйся, чад безматерних охранение; Радуйся, юных Наставнице. Радуйся, младенцев воспитание: Радуйся, Владычице, Живоносный Источник верным изливающая.
Кондак 9
Всякое естество Ангельское и человеческое дивится милосердию Твоему, Пресвятая Дево, яко всегда и всем являешися Помощница и Заступница, поющим Тебе: Аллилуиа.
Икос 9
Ветии многовещаннии не могут воспети достойно Живоносный Источник неистощимыя благодати Твоея, ниже изъяснити силу чудес Твоих во исцеление недужных и на всякую пользу душевную и телесную человеком являемую, мы же похвальная восписуем Тебе сице: Радуйся, Храме Бога Живаго; Радуйся, Жилище Духа Святаго. Радуйся, Ангелов Славо; Радуйся, вселенныя Державо. Радуйся, мира спасение; Радуйся, Владычице, Живоносный Источник верным изливающая.
Кондак 10
Спасти хотя вся страждущия, источник жизни явила еси мирови, Пресвятая Богородице, в водах благодати, да вси в скорбех и печалех исцеление и утешение приемля, благодарно зовем Тебе: Аллилуиа.
Икос 10
Стена и покров в бедах и нуждах помощи Твоея просящим сущи, Владычице мира, Живоносный Источник всем явила еси, да будет от всяких болезней ограждение, в напастех и печалех утешение, вопиющим Ти таковая: Радуйся, Владычице, гордых и строптивых человек усмирение; Радуйся, лукавых и злых намерения пресечение. Радуйся, обидимых заступление; Радуйся, обидящих вразумление. Радуйся, повинных наказание; Радуйся, невинных оправдание. Радуйся, Владычице, Живоносный Источник верным изливающая.
Кондак 11
Пение всеумиленное пред Живоносным Источником Твоим паки и паки приносим Тебе, Богородице, в покаянии зовуще из глубины души: Владычице, приими молитвы раб Твоих и избави нас от всякия скорби и болезни, нужды и печали, да вопием о Тебе Богу: Аллилуиа.
Икос 11
Светозарною свещею сияет в мире лучами благодати Божественный Источник Твой, Пресвятая Богородице, чудесы явленными умы и сердца просвещающая и наставляющая звати Тебе: Радуйся, Владычице, разумов просвещение; Радуйся, сердец наших очищение. Радуйся, духа обновление; Радуйся, душ освящение. Радуйся, здравия укрепление; Радуйся, Владычице, Живоносный Источник верным изливающая.
Кондак 12
Благодати Твоея Живоносный Источник имеюще, Пресвятая Дево, к Тебе прибегаем, яко к нерушимей стене и предстательству, призри благосердием, Пресвятая Богородице, на лютое наше озлобление и исцели душ и телес наших скорби и болезни, да зовем Тебе: Аллилуиа.
Икос 12
Поюще Твоя чудеса, хвалим и славим Живоносный Источник Твой, Пресвятая Дево, от негоже черпающе токи многоразличныя благодати, величаем Тя похвалы сицевыми: Радуйся, Отроковице Богоизбранная; Радуйся, Невесто Боговенчанная. Радуйся, в женах благословенная; Радуйся, паче горних превознесенная. Радуйся, престолу Господню выну предстоящая; Радуйся, Заступнице наша, за мир всегда молящая. Радуйся, Владычице, Живоносный Источник верным изливающая.
Кондак 13
О, Всепетая Мати, Живоносный Источник Твой миру давшая, от негоже изливаеши нам великия и богатыя милости, приими благодарственное сие моление наше, даруй нам источник живота нынешнего и грядущаго: да выну зовем Тебе: Аллилуиа.
(Этот кондак читается трижды, а затем читается икос 1 и кондак 1 )
Икона Богородицы « Живоносный Источник »
Празднование:
История
В V веке в Константинополе, близ так называемых «Золотых ворот», находилась роща, посвященная Пресвятой Богородице. В роще был источник, с давних пор прославленный чудесами. Постепенно это место заросло кустарником, а воду затянуло тиной.
Однажды воин Лев Маркелл, будущий император, встретил в этом месте слепца, беспомощного путника, сбившегося с дороги. Лев помог ему выйти на тропинку и устроиться в тени для отдыха, а сам отправился на поиски воды для освежения слепого. Вдруг он услышал голос: «Лев! Не ищи воды далеко, она здесь близко». Удивленный таинственным голосом, он стал искать воду, но не нашел. Когда же остановился в печали и задумчивости, вторично раздался тот же голос: «Царь Лев! Пойди под сень этой рощи, почерпни воды, которую там найдешь, и напой ею жаждущего, тину же, которую найдешь в источнике, положи на его глаза. Потом ты узнаешь, кто Я, освящающая это место. Я помогу тебе вскоре воздвигнуть здесь во имя Мое храм, и все, приходящие сюда с верою и призывающие Мое имя, получат исполнение своих молитв и полное исцеление от недугов». Когда Лев исполнил все повеленное, то слепой немедленно прозрел и без проводника пошел в Константинополь, прославляя Богоматерь. Это чудо совершилось при императоре Маркиане (391–457).
Императора Маркиана сменил Лев Маркелл (457–473). Он вспомнил о явлении и предсказании Божией Матери, приказал очистить источник и заключить в каменный круг, над которым был построен храм в честь Пресвятой Богородицы. Император Лев назвал этот родник «Живоносным источником», так как в нем проявилась чудодействующая благодать Божией Матери.
Император Юстиниан Великий (527–565) был человеком глубоко приверженным к православной вере. Он долго мучился водяной болезнью. Однажды в полночь он услышал голос: «Ты не можешь вернуть себе здоровья, если не напьешься из Моего источника». Царь не знал, о каком источнике говорит голос, и впал в уныние. Тогда Божия Матерь явилась ему уже днем и сказала: «Встань, царь, иди на Мой источник, выпей из него воды и будешь, как прежде, здоров». Больной исполнил волю Владычицы и вскоре выздоровел. Благодарный император воздвиг около храма, устроенного Львом, новый великолепный храм, при котором впоследствии был создан многолюдный монастырь.
В XV столетии известный храм «Живоносного Источника» был разрушен мусульманами. К развалинам храма приставили стражника-турка, который не позволял подходить к этому месту. Постепенно строгость запрета смягчилась, и христиане поставили там небольшую церковь. Но и она в 1821 году была разрушена, а источник засыпан. Христиане вновь очистили развалины, открыли источник и по-прежнему черпали из него воду. Впоследствии в одном окне среди обломков был найден полусгнивший от времени и сырости лист с записью десяти чудес от Живоносного источника, совершившихся с 1824 по 1829 годы. При султане Махмуде православные получили некоторую свободу в совершении богослужения. Они воспользовались ею, чтобы в третий раз воздвигнуть храм над Живоносным источником. В 1835 году с великим торжеством Патриарх Константин в сослужении 20 архиереев и при большом количестве богомольцев освятил храм; при храме устроили больницу и богадельню.
Один фессалиец с молодости испытывал сильное желание посетить Живоносный источник. Наконец, ему удалось отправиться в путь, но в пути он тяжело заболел. Чувствуя приближение смерти, фессалиец взял слово со своих спутников, чтобы они не предавали его погребению, а отвезли тело к Живоносному источнику, там возлили на него три сосуда с живоносной водой и только после этого погребли. Желание его было исполнено, и у Живоносного источника к фессалийцу вернулась жизнь. Он принял иночество и в благочестии провел последние дни жизни.
Явление Льву Маркеллу Божией Матери совершилось 4 апреля 450 года. В этот день, а также ежегодно в пятницу Светлой седмицы Православная Церковь празднует обновление константинопольского храма в честь Живоносного источника. По уставу в этот день совершается чин водоосвящения с пасхальным крестным ходом.
Пресвятая Богородица с Богомладенцем изображена на иконе над громадной каменной чашей, стоящей в водоеме. У водоема, наполненного животворной водой, изображены страждущие телесными недугами, страстями и душевными немощами. Все они пьют эту живительную воду и получают исцеления.
Списки с чудотворной иконы «Живоносный Источник» находятся в Саровской пустыни; Астрахани, Уржуме Вятской епархии; в часовне близ Соловецкого монастыря; Липецке Тамбовской епархии. Превосходный образ помещен в Московском Новодевичьем монастыре.
Молитвы
Тропарь Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Живоносный Источник», глас 4
Почерпе́м, челове́цы,/ цельбы́ душа́м и те́лом моли́твою,/ Река́ бо всем предтече́т – Пречи́стая Цари́ца Богоро́дица,/ источа́ющи нам чу́дную во́ду/ и измыва́ющи серде́ц че́рности,/ грехо́вныя стру́пы очища́ющи,/ ду́ши же освяща́ющи ве́рных// Боже́ственною благода́тию.
Перевод: Почерпнем, люди, исцеление души и тела в молитве, потому что для всех течет Река — Пречистая Царица Богородица, источающая нам чудесную воду и вымывающая мрак из сердец, очищающая греховные раны и освящающая души верующих Божественной благодатью.
Кондак Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Живоносный Источник», глас 8
От неистощи́мыя/ Ты, Исто́чниче Богоблагода́тный, подае́ши ми, точа́щи, во́ды/ Твоея́ благода́ти,/ приснотеку́щий па́че сло́ва,/ я́ко бо Сло́во ро́ждшая па́че смы́сла,/ молю́ Ти ся, ороси́ мя благода́тию, да зову́ Ти:// ра́дуйся, Водо́ спаси́тельная.
Перевод: Неиссякаемо Ты, Источник Богоблагодатный, подаешь мне, изливая, потоки Твоей благодати. Источник всегда текущий превыше слов (и объяснений), так же как Бога Слово Ты родила превыше ума (и понимания), молюсь Тебе — ороси меня благодатью, да взываю к Тебе: «Радуйся, Вода спасительная».
Акафист Пресвятей Богородице, иконы Ея ради, Живоносный Источник именуемыя
Текст утвержден Священным Синодом
Русской Православной Церкви
28 декабря 2018 года (журнал № 127)
Кондак 1
Избра́нней от всех родо́в Влады́чице Богоро́дице, благода́тную по́мощь нам явля́ющей, похва́льная воспису́ем Ти раби́ Твои́ Богоро́дице. Ты же, я́ко Преблага́я Ма́ти Бо́жия, изле́й на нас вели́кия и бога́тыя ми́лости Твоя́, неду́ги на́ша исцели́ и ско́рби утоли́, да благода́рственно зове́м Тебе́: Ра́дуйся, Влады́чице, Живоно́сный Исто́чниче ми́лости неоскудева́ющия.
Икос 1
Арха́нгел и А́нгел мно́жество недоумева́ют Тебе́, Ма́терь Бо́га Сло́ва, на вода́х зе́млю утверди́вшаго, разу́мно хвали́ти по достоя́нию. Мы же, Честне́йшая Херуви́м, и Сла́внейшая без сравне́ния Серафи́м, во умиле́нии о Твои́х благодея́ниих, на нас бы́вших, дерза́ем зват́и Тебе́:
Ра́дуйся, Влады́чице, Бо́гом Отце́м избра́нная;
ра́дуйся, Ду́хом Святы́м осия́нная.
Ра́дуйся, рождество́м Сы́на Бо́жия превознесе́нная;
Видео (кликните для воспроизведения). |
ра́дуйся, в жена́х благослове́нная.
Ра́дуйся, Богоро́дицею велича́емая;
ра́дуйся, от всех родо́в ублажа́емая.
Ра́дуйся, Влады́чице, Живоно́сный Исто́чниче ми́лости неоскудева́ющия.
Кондак 2
Ви́дящи, Премилосе́рдная Ма́ти, слепца́, в пусты́ни блужда́ющаго и от жа́жды стра́ждущаго, исто́чник воды́ живы́я цели́тельныя показа́ла еси́; он же, исцеле́ние улучи́в благода́рственно возопи́: Аллилу́иа.
Икос 2
Разуме́в воево́да глас Твой Боже́ственный, исцеле́ния ра́ди слепца́, исто́чник воды́ указу́ющий, позна́ его́ я́ко купе́ль Силоа́мскую, и́же не то́кмо жа́ждущаго напоя́ет, но и от слепоты́ того́ свобожда́ет; мы же ми́лости Твоея́, Де́во Богоро́дице, и́щуще, взыва́ем Тебе́ си́це:
Ра́дуйся, Влады́чице, купе́ль спасе́ния живопису́ющая;
ра́дуйся, слепоту́ душе́вную и теле́сную исцеля́ющая.
Ра́дуйся, разсла́бленных утвержде́ние;
ра́дуйся, хромы́х хожде́ние.
Ра́дуйся, Ма́ти Све́та, слепы́м о́чи отверза́ющая;
ра́дуйся, све́том и́стины во тьме седя́щия озаря́ющая.
Ра́дуйся, Влады́чице, Живоно́сный Исто́чниче ми́лости неоскудева́ющия.
Кондак 3
Си́ла Вы́шняго осеня́ет всех, с ве́рою и благогове́нием притека́ющих к Живоно́сному Исто́чнику Твоему́, Пречи́стая Госпоже́ Влады́чице. Сего́ ра́ди си́лою благода́ти Его́ осени́ и нас, Богома́ти, смире́нно к Тебе́ припа́дающия и моле́бно о Тебе́ вопию́щия: Аллилу́иа.
Икос 3
Иму́щи бога́тство милосе́рдия неизрече́нное, Влады́чице, всем боля́щим ру́ку по́мощи Твоея́, неду́ги врачу́ющую, стра́сти исцеля́ющую, в Живоно́снем Исто́чнице Твое́м простира́еши: сего́ ра́ди вопие́м Тебе́ си́це:
Ра́дуйся, Исто́чниче непрестаю́щия ра́дости;
ра́дуйся, Ча́ше неизрече́нныя бла́гости.
Ра́дуйся, сокро́вище благода́ти неоскудева́емое;
ра́дуйся, ми́лости у Тебе́ прося́щим ско́ро сию́ подаю́щая.
Ра́дуйся, неду́гов разли́чных исцеле́ние;
ра́дуйся, печа́лей на́ших утоле́ние.
Ра́дуйся, Влады́чице, Живоно́сный Исто́чниче ми́лости неоскудева́ющия.
Кондак 4
Бу́рею недоуме́ния слепе́ц смуща́шеся, воды́ ища́ жа́жду утоли́ти. И се́, я́коже дре́вле, си́лою Бо́жиею из ка́мене вода́ источи́ся: та́ко и ны́не в пусты́не безво́дней исто́чник яви́ся; та́мо Моисе́й, источи́тель воды́: зде же Ты Сама́, о Богома́ти, служи́тельница чудесе́; те́мже мо́лимся: жа́ждущия ду́ши на́ша благоче́стия напо́й вода́ми, да зове́м о Тебе́: Аллилу́иа.
Икос 4
Слы́ша воево́да ди́вный глас Твой, Ма́ти милосе́рдия, исто́чник воды́ указу́ющий, во е́же жа́ждущаго напои́ти и слепоту́ его́ исцели́ти, и сбытие́ слове́с Твои́х зря, возопи́ си́це:
Ра́дуйся, Влады́чице, страда́льцев утеша́ющая;
ра́дуйся, боля́щих возставля́ющая.
Ра́дуйся, немы́м уста́ разреша́ющая;
ра́дуйся, всех немощны́х врачу́ющая.
Ра́дуйся, бе́дствующим поможе́ние;
ра́дуйся, уныва́ющих утеше́ние.
Ра́дуйся, Влады́чице, Живоно́сный Исто́чниче ми́лости неоскудева́ющия.
Кондак 5
Боже́ственную во́ду от Живоно́снаго Исто́чника Твоего́, то́ки благода́ти излива́ющаго, почерпа́юще во исцеле́ние неду́гов душе́вных и теле́сных, Де́во Богороди́тельнице, благода́рственно вопие́м о Тебе́: Аллилу́иа.
Икос 5
Ви́деша лю́дие слепца́, водо́ю Живоно́снаго Исто́чника Твоего́ прозре́вшаго, Богома́ти, потща́шася пе́сньми я́ко дара́ми послужи́ти Тебе́ си́це:
Ра́дуйся, Влады́чице, милосе́рдия две́ри ве́рным отверза́ющая;
ра́дуйся, наде́ющихся на Тебе́ не посрамля́ющая.
Ра́дуйся, бе́дствующих утеша́ющая;
ра́дуйся, от напа́стей свобожда́ющая.
Ра́дуйся, изнемога́ющих укрепля́ющая;
ра́дуйся, неду́гующих врачу́ющая.
Ра́дуйся, Влады́чице, Живоно́сный Исто́чниче ми́лости неоскудева́ющия.
Кондак 6
Пропове́дник чу́да Твоего́, Ма́ти Бо́жия, бысть воево́да, я́ко ди́вно слепе́ц водо́ю от Живоно́снаго Исто́чника Твоего́ прозре́, си́це и нам те́мныя зе́ницы душе́вныя просвети́, да благода́рственно пропове́дуем ми́лости Твоя́, зову́ще: Аллилу́иа.
Икос 6
Возсия́ нам Живоно́сный Исто́чник Твой, Премилосе́рдная Ма́ти, многоразли́чную благода́ть Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего, Христа́ Жизнода́вца источа́яй. Сего́ ра́ди прино́сим Ти пе́ния сицева́я:
Ра́дуйся, Влады́чице, усе́рдная на́ша Засту́пнице;
ра́дуйся, хра́мов Бо́жиих Храни́тельнице.
Ра́дуйся, святы́х оби́телей пресла́вная Игу́мение;
ра́дуйся, в и́ночестве подвиза́ющихся вразумле́ние.
Ра́дуйся, мона́шествующих в послуша́нии укрепле́ние;
ра́дуйся, всех христиа́н покро́в и защище́ние.
Ра́дуйся, Влады́чице, Живоно́сный Исто́чниче ми́лости неоскудева́ющия.
Кондак 7
Хотя́ благочести́вый Лев воево́да, ему́же ца́рство предрекла́ еси, благода́рственная принести́ Тебе́, храм на ме́сте явле́ния Твоего́ чудесе́ устро́и, Живоно́сный Исто́чник наименова́в о́ный, да вси, по́мощи Твоея́ и́щущия, зде обрета́ют ю́, вопию́ще о Тебе́: Аллилу́иа.
Икос 7
Но́вая купе́ль Силоа́мская, па́че о́ныя дре́вния, яви́ся, Пречи́стая Влады́чице, храм Твой, в Не́мже поклоня́емся ико́не Живоно́снаго Исто́чника, и́бо не еди́ною в ле́то и то́кмо пе́рвее входя́щим здра́вие те́ла подае́ши, но вы́ну вся́кий не́дуг душе́вный и теле́сный врачу́еши. Сего́ ра́ди вопие́м Тебе́:
Ра́дуйся, купе́ле, ско́рби на́ша погружа́ющая;
ра́дуйся, ча́ше ра́дования, в печа́ли утеше́ние подаю́щая.
Ра́дуйся, ка́меню, жа́ждущия жизни напоя́яй;
ра́дуйся, дре́во, го́рькия во́ды мо́ря жите́йскаго услажда́ющее.
Ра́дуйся, исто́чниче животво́рныя воды́ неистощи́мый;
ра́дуйся, ба́не, грехо́вную скве́рну со́вести на́шея омыва́ющая.
Ра́дуйся, Влады́чице, Живоно́сный Исто́чниче ми́лости неоскудева́ющия.
Кондак 8
Стра́нное и пресла́вное чу́до яви́ся храм Живоно́снаго Исто́чника Твоего́, Богоро́дице, в не́мже жа́жда духо́вная и телес́ная утоля́ется, и боле́зньми одержи́мии исцеля́ются. Мы же, благода́ть такову́ю прославля́юще, вопие́м Ти: Аллилу́иа.
Икос 8
Всем с ве́рою приходя́щим на Живоно́сный Исто́чник Твой, вся потре́бная подае́ши, Преми́лостивая Госпоже́ Богоро́дице. Те́мже благода́рственно вопие́м Тебе́ си́це:
Ра́дуйся, Влады́чице, я́ко Тобо́ю Безпло́тный воплоти́ся;
ра́дуйся, Де́во, я́ко чистоте́ Твое́й А́нгели удиви́шася.
Ра́дуйся, стра́ждущих ма́терей утеше́ние;
ра́дуйся, чад безма́терних охране́ние.
Ра́дуйся, младе́нцев воспита́ние;
ра́дуйся, ю́ных Наста́внице.
Ра́дуйся, Влады́чице, Живоно́сный Исто́чниче ми́лости неоскудева́ющия.
Кондак 9
Вся́кое естество́ А́нгельское и челове́ческое диви́тся милосе́рдию Твоему́, Пресвята́я Де́во, я́ко всегда́ и всем явля́ешися Помо́щница и Засту́пница, пою́щим о Тебе́: Аллилу́иа.
Икос 9
Вети́и многовеща́ннии не мо́гут воспе́ти досто́йно Живоно́сный Исто́чник неистощи́мыя благода́ти Твоея́, ниже́ изъясни́ти си́лу чуде́с Твои́х, во исцеле́ние неду́жных и на вся́кую по́льзу душе́вную и теле́сную челове́ком явля́емую. Мы же похва́льная воспису́ем Тебе́ си́це:
Ра́дуйся, хра́ме Бо́га Жива́го;
ра́дуйся, жили́ще Ду́ха Свята́го.
Ра́дуйся, А́нгелов сла́во;
ра́дуйся, вселе́нныя Держа́во.
Ра́дуйся, ми́ра спасе́ние;
ра́дуйся, ве́рных упова́ние.
Ра́дуйся, Влады́чице, Живоно́сный Исто́чниче ми́лости неоскудева́ющия.
Кондак 10
Спасти́ хотя́ вся стра́ждущия, исто́чник жи́зни яви́ла еси́ ми́рови, Пресвята́я Богоро́дице, в вода́х благода́ти, да вси, в ско́рбех и печа́лех исцеле́ние и утеше́ние прие́млюще, благода́рно зове́м о Тебе́: Аллилу́иа.
Икос 10
Стена́ и покро́в в беда́х и ну́ждах по́мощи Твоея́ прося́щим су́щи, Влады́чице ми́ра, Живоно́сный Исто́чник всем яви́ла еси́, да бу́дет от вся́ких боле́зней огражде́ние, в напа́стех и печа́лех утеше́ние, вопию́щим Ти такова́я:
Ра́дуйся, Влады́чице, го́рдых и строптив́ых челове́к усмире́ние;
ра́дуйся, лука́вых и злых наме́рений пресече́ние.
Ра́дуйся, оби́димых заступле́ние;
ра́дуйся, неви́нных оправда́ние.
Ра́дуйся, во́инов во бране́х огражде́ние;
ра́дуйся, плене́нных от злых свобожде́ние.
Ра́дуйся, Влады́чице, Живоно́сный Исто́чниче ми́лости неоскудева́ющия.
Кондак 11
Пе́ние всеумиле́нное пред Живоно́сным Исто́чником Твои́м па́ки и па́ки прино́сим Тебе́, Богоро́дице, в покая́нии зову́ще из глубины́ души́: Влады́чице, приими́ моли́твы раб Твои́х и изба́ви нас от вся́кия ско́рби и боле́зни, ну́жды и печа́ли, да вопие́м о Тебе́ Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 11
Светоза́рною свеще́ю сия́ет в ми́ре луча́ми благода́ти Боже́ственный Исто́чник Твой, Пресвята́я Богоро́дице, чудесы́ явле́нными умы́ и сердца́ просвеща́яй и наставля́яй зва́ти Тебе́:
Ра́дуйся, Влады́чице, помысло́в просвеще́ние;
ра́дуйся, серде́ц на́ших очище́ние.
Ра́дуйся, ду́ха обновле́ние;
ра́дуйся, душ освяще́ние.
Ра́дуйся, здра́вия укрепле́ние;
ра́дуйся, целому́дрия соблюде́ние.
Ра́дуйся, Влады́чице, Живоно́сный Исто́чниче ми́лости неоскудева́ющия.
Кондак 12
Благода́ти Твоея́ Живоно́сный Исто́чник иму́ще, Пресвята́я Де́во, к Тебе́ прибега́ем, я́ко к неруши́мей стене́ и предста́тельству: при́зри благосе́рдием, Пресвята́я Богоро́дице, на лю́тое на́ше озлобле́ние и исцели́ душ и теле́с на́ших ско́рби и боле́зни, да зове́м о Тебе́ Бо́гови: Аллилу́иа.
Икос 12
Пою́ще Твоя́ чудеса́, хва́лим и сла́вим Живоно́сный Исто́чник Твой, Пресвята́я Де́во, от него́же почерпа́юще то́ки многоразли́чныя благода́ти, велича́ем Тя похвалы́ сицевы́ми:
Ра́дуйся, Отрокови́це Богоизбра́нная;
ра́дуйся, Неве́сто Боговенча́нная.
Ра́дуйся, в жена́х благослове́нная;
ра́дуйся, па́че го́рних превознесе́нная.
Ра́дуйся, Престо́лу Госпо́дню вы́ну предстоя́щая;
ра́дуйся, Засту́пнице на́ша, за мир всегда́ моля́щаяся.
Ра́дуйся, Влады́чице, Живоно́сный Исто́чниче ми́лости неоскудева́ющия.
Кондак 13
О, Всепе́тая Ма́ти, Живоно́сный Исто́чник Твой ми́ру да́вшая, от него́же излива́еши нам вели́кия и бога́тыя ми́лости, приими́ благода́рственное сие́ моле́ние на́ше, напо́й нас от исто́чника милости Твоея в ве́це ны́нешнем и гряду́щем: да вы́ну зове́м о Тебе́: Аллилу́иа.
Этот кондак читается трижды, затем 1-й икос и 1-й кондак.
Молитва
Видео (кликните для воспроизведения). |
О, Пресвята́я Де́во, Всеми́лостивая Госпоже́ Влады́чице Богоро́дице, Живоно́сный Исто́чник Твой, целе́бныя да́ры на здра́вие душ и теле́с на́ших и на спасе́ние ми́ру точа́щий, подала́ еси́ нам, те́мже благода́рни су́ще усе́рдно мо́лим Тя, Цари́це Пресвята́я, моли́ Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего да́ти нам оставле́ние прегреше́ний и вся́кой души́ скорбя́щей и озло́бленней ми́лость и утеше́ние, и от бед, скорбе́й и боле́зней свобожде́ние. Пода́ждь, Госпоже́, хра́му сему́ и сим лю́дем покрове́ние [и святе́й оби́тели сей соблюде́ние], гра́ду сему́ [или́: ве́си сей] сохране́ние, стране́ на́шей от напа́стей избавле́ние и огражде́ние, да ми́рное зде поживе́м житие́, и в бу́дущем ве́це сподо́бимся ви́дети Тебе́, Засту́пницу на́шу, во сла́ве Ца́рствия Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего, Ему́же сла́ва и держа́ва со Отце́м и Пресвяты́м Ду́хом во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Собираю молитвы и прочие священные тексты с целью их сохранения. Вся информация представлена «как есть» и не преследует цель оскорбить Ваши чувства.
Вопросы по работе ресурса или модерации размещенной информации, принимаются через контактную форму сайта.