Содержание
Молитва святого Илариона
Молитва автор Святитель Иларион, митрополит Киевский и всея Руси (ум. после 1051) |
Источник: Библиотека литературы Древней Руси / РАН. ИРЛИ; Под ред. Д. С. Лихачева, Л. А. Дмитриева, А. А. Алексеева, Н. В. Понырко. – СПб.: Наука, 1997. – Т. 1: XI–XII века. • Электронная публикация: Пушкинский дом |
Иларион, митрополит Киевский (11 в.), рус. правосл. богослов и церк. деятель. Митрополит Иларион Киевский занесен в святцы Русской православной церкви (21 октября). В этот же день чтится и еще один Иларион — схимник Печерский. Многие историки считают, что это один и тот же человек.
О схимнике Иларионе известно, что он жил в одной келлии с преподобным Феодосием Печерским и прилежно занимался перепиской книг. Отличался особенно строгим воздержанием. Мирно почил в 1066 г. и был погребен в Дальних пещерах. Из «Повести временных лет» известно, что Иларион Киевский был священником княжеской церкви в с.Берестове (близ Киева) и что в 1051 по желанию кн.Ярослава Мудрого его поставили митрополитом. Летописец отмечает, что И. был «муж благ, книжен и постник». Митрополит принимал активное участие в просветительской и государств. деятельности кн.Ярослава. После смерти князя (1054) имя И. больше не встречается, а в 1055 в Киев прибыл новый митрополит, на сей раз грек. Составлено на основе статьи о. А. Меня в «Библиологическом словаре» — А.П. Литература (из статьи С. Давыдовой): Изд.: Молдован А. М “Слово о законе и благодати” Илариона. Киев, 1984, Иларион Слово о Законе и Благодати / Подг текста и перевод Т. В. Черторицкой // Красноречие Древней Руси.— С 42—57, “Слово о Законе и Благодати” (отрывок) / Подг текста и перевод Л А Дмитриева // Литература Древней Руси-Хрестоматия.—М., 1990—С 42—52. Лит.: Жданов И. Н. “Слово о законе и благодати” Илариона и “Похвала кагану Владимиру” // Сочинения И. Н Жданова СПб. 1904—Т 1 .—С 1—80, Розов Н. Н.; 1) Рукописная традиция “Слова о законе и благодати”//ТОДРЛ — 1961 —Т 17—С 42—52; 2) Иларион // Словарь книжников — Вып 1 — С 198—204, ЛихачевД С “Слово о Законе и Благодати” Илариона // Лихачев Великое наследие — С 33—46, Колесов В Умное слово в “Слове” Илариона Киевского // Альманах библиофила—М, 1989—Вып 26 — С 95—113, Брюсова В. Г. Когда и где был поставлен митрополитом Иларион? // Герменевтика древнерусской литературы. Сб 1 XI—XVI века — М., 1989 С 40—51. Платонов А., д. Иларион, митрополит Киевский // Большая Российская энциклопедия МОЛИТВА Митрополита Илариона КиевскогоСимь же убо, о Владыко, Царю и Боже нашь, высокъи и славне! Въздаи против№ трудомъ славу же и честь, и причастникы твор своего царьства, помни, яко благъ, и насъ, нищиихъ твоихъ, яко им тобѣ человѣколюбець! Аще и добрыих дѣлъ не имѣемь, нъ многыа ради милости твоеа спаси ны, мы бо людiе твои и wвцѣ паствы твоеи, и стадо, еже ново начатъ пасти, исторгъ § паг©бы идолосл№женiа! положивыи д1шю за wвцѣ, не wстави насъ, аще и еще бл©димъ, не §верзи насъ, аще и еще съгрѣшаемь ти, акы новокупленiи раби, въ всемь не угодще Господу своем№. Не възгн№шаис, аще и мало стадо, нъ рци къ намъ: «Не боис, малое стадо, яко благоизволи Отець вашь небесныи дати вамъ Царьствiе! Богатыи милостiю и благыи щедротами, wбѣтщавс прiимати кающас и wжидааи wбращенiа грѣшныихъ, не помни многыихъ грѣхъ нашихъ, прiими ны wбращающас к тобѣ. Заглади р©кописанiе съблазнъ нашихъ, укроти гнѣвъ, имже рагнѣвахомъ т. Ты бо еси Господь, владыка и творець, и въ тобѣ есть власть или жити намъ или умрѣти. Уложи гнѣвъ милостиве, его же достоини есмъ по дѣломъ нашимъ, мимо веди иск©шенiе, яко персть есмъ и прахъ, и не въниди въ с©дъ съ рабы своими, тобѣ с мили дѣемь. Съгрѣшихомъ и злаа сътворихомъ, не съблюдохомъ, ни съхранихомъ, якоже заповѣда намъ! Земнiи с©ще, къ земныимъ прэклонихомьс и л©кава съдѣяхом пред лицемь славы твоеа, на похоти плотныа прѣдахомс, и печалемь житiискамъ, быхомъ бѣг№ни своего Владыкы, убози § добрыихъ дѣлъ, wкаянии злааго ради житiа. Каемс злыихъ своихъ дѣлъ, просимъ, да страхъ твои послеши въ сердца наша, молимъ, да на Страшнѣмъ С©дѣ помил№еть ны. Аще бо безаконiа назриши, Господи, Господи кто постоить? Аще въздаси ком©ждо по дэломъ, то кто спасетс? Яко § тебе wцэщенiе есть, яко § тебе милость и много избавленiе. И д1ши наши въ р©к1 твоею, и дыханiе наше въ воли твоеи. Донелэ же бо благопризиранiе твое на насъ — Аще ли съ яростiю призриши, ищезнемь, якw утрена роса, не постоить бо прахъ против© бури, и мы против© гнэв© твоем№! Нъ яко тварь § сътворивъшааго ны помил№и ны, Боже, по велицэи милости твоеи! Все бо благое § тебе на нас; все же неправедное § нас к тобэ. Вси бо уклонихомс, вси вък©пэ неключими быхомъ, нэсть § насъ ни единого w небесныихъ тщащас и подвизающа, нъ вси w земныихъ, вси w печалех житiискыихъ: Яко wск©дэ прэподобныих на земли! Не тебе wставлющ© и прэзрщю насъ, но намъ тебе не възискающем, нъ видимыихъ сихъ прилежащемь. Тэмже боимс, егда сътвориши на насъ, яко на Iеросалимэ, wставлешиимъ т и не ходившиимъ [тине] въ п№ти твоа. Нъ не сътвори намъ по дэломъ нашимъ, ни по грэхом нашимъ въздаи намъ! Нъ терпэ на насъ, и еще долго терпе. Устави гнэвныи твои пламень, простираютс на ны, рабы твоа. Самъ направла ны на истин№ твою, науча ны творити волю твою, яко ты еси Богъ нашь, и мы людiе твои, Не въздэваемъ бо р№къ наших къ бог© т©ждем№, ни послэдовахом лъж©ум© коем№ пророк№, ни ученiа еретичьскаа держимъ, нъ тебе призываемь истиньнааго Бога и къ тебэ, жив©щему на небесэхъ, очи наши възводимъ, къ тебэ р©кы наши въздэваемь, молим ти с. §тъдаждь намъ, яко благыи человэколюбець, помил№и ны, призываа грэшникы въ покаанiе, и на Страшнэмь твоемь С©дэ деснааго 213 стоянiа не §л©чи насъ, нъ благословленiа праведныих причасти насъ! И донелэ же стоить миръ, не наводи на ны напасти иск№шенiа, ни прэдаи насъ въ рукы чюждиихъ, да не прозоветьс градъ твои градъ плэненъ и стадо твое пришельци въ земли несвоеи, да не рек©ть страны: «кде есть Богъ их?» Не поп№щаи на ны скорби и глада, и напрасныихъ съмертiи, Да не §падуть § вэры нетвердiи вэрою, а милостивно исцэли, а въскорэ wвесели, яко не трьпить наше естьство дълго носити гнэва твоего, яко стеблiе wгн! Нъ укротис, умилосердис, яко твое есть еже помиловати и спасти; тэмже продължи милость твою на людех твоихъ: Владыкэ наши wгрози странамъ, Церковь твою възрасти,
Видео удалено.
достоянiе свое съблюди, м©жи и жены, и младенцэ спаси, сущаа въ работэ, въ алкотэ и жажди радость твор имъ и тэлесн№ю и душевн№ю! Молитвами, моленiемь, прэчистыя ти Матери и свтыихъ небесныихъ силъ, и Прэдтечи твоего и Крестител Iwанна, и всэхъ свтыихъ молитвами умилосердис на ны и помилуи ны! Да милоствю твоею пасоми въ единенiи вэры весело и радостно славимь т Господа нашего Iсуса Христа съ Отцемь, съ Пресвтыимъ Д1хомъ, царьствующ© на небесэх и на земли ангеломъ и человэкомъ, видимэи и невидимэи твари, нынэ и присно и въ вэкы вэкwм. Аминь! Симь же убо о Владыко Царю Боже нашь, высокъи и славне. Въздаяи противу трудомъ славу же и честь, и причастникы творя своего царьства помяни, яко благъ, и насъ — нищиихъ твоих, яко имя тобе — Человеколюбець. Аще и добрыих делъ не имеемь, нъ многыа ради милости твоеа спаси ны, мы бо людие твои, и овце паствы твоеи, и стадо, еже ново начать пасти, исторгъ от пагубы идолослужениа. положивыи душю за овце, не остаи насъ, аще и еще блудимъ; не отверзи насъ, аще и еще съгрешаемь ти, акы новокуплении раби, въ всемь не угодяще господину своему. Не възгнушаися, аще и мало стадо, нъ рци къ намъ: «Не боися, малое стадо, яко благоизволи Отець вашь небесныи дати вамъ царьствие». Богатыи милостию и благыи щедротами, обетщався приимати кающася и ожидааи обращениа грешныихъ, не помяни многыихъ грехъ нашихъ, приими ны, обращающася к тобе. Заглади рукописание съблазнъ нашихъ, укроти гневъ, имже разгневахомъ тя, Ты бо еси Господь, Владыка и Творець, и въ тобе есть власть — или жити намъ, или умрети! Уложи гневъ милостиве, его же достоини есмъ по деломъ нашимъ, мимо веди искушение, яко персть есмъ и прахъ, и не въниди въ судъ с рабы своими. тобе ся мили деемь. Съгрешихомъ и злаа сътворихомъ, нъ съблюдохомъ, ни сътворихомъ, яко же заповеда намъ. Земнии суще, къ земныимь преклонихомься, и лукавая съдеяхом пред лицемь славы твоеа: на похоти плотяныа предахомся, и печалемъ житиискамъ, быхомъ бегуни своего Владыкы, убози от добрыихъ делъ, окаянии злааго ради житиа. Каемся злыихъ своихъ делъ. Просимъ да страхъ твои послеши въ сердца наша. да на Страшнемь суде помилуеть ны. Аще бо безакониа назриши, Господи, Господи, кто постоить? Аще въздаси комуждо по деломъ, то кто спасется? Яко от тебе оцещение есть! Яко от тебе милость и много избавление! И души наши въ руку твоею, и дыхание наше въ воли твоеи! О/т/неле же бо, благопризирание твое на насъ, Аще ли съ яростию призриши, ищезнемь, яко утреняа роса, не постоить бо прахъ противу бури, и мы противу гневу твоему. Нъ яко тварь от сътворивъшааго ны помилуи ны, Боже, по велицеи милости твоеи! Все бо благое от тебе на нас, все же неправедное от нас к тобе. Вси бо уклонихомся, вси въкупе неключими быхомъ: несть от насъ ни единого, о небесныихъ тщащася и подвизающа, нъ вси о земныихъ, вси о печалех житиискыихъ. Яко оскуде преподобныих на земли! Не тебе оставляющу и презрящу насъ, но намъ тебе не възискающем, нъ видимыихъ сихъ прилежащемь. Темже боимся, егда сътвориши на насъ яко на Иеросалиме, оставлешиимъ тя и не ходившиимъ . въ пути твоа. Нъ не сътвори намъ по деломъ нашимъ; ни по грехом нашимъ въздаи намъ. Нъ терпе на насъ, и еще долго терпе. Устави гневныи твои пламень, простираются на ны, рабы твоа. Самъ направляа ны на истину твою, научая ны творити волю твою, яко ты еси Богъ нашь, и мы людие твои, Не въздеваемь бо рукъ наших къ Богу туждему, ни последовахом лъжууму коему пророку, ни учениа еретичьскаа держимъ, нъ тебе призываемь, истиньнааго Бога, и къ тебе, живущему на небесехъ, очи наши възводимъ, къ тебе рукы наши въздеваемь, Оттъдаждь намъ, яко благыи, Человеколюбець, помилуи ны, призываа грешникы въ покаание. И на Страшнемь твоемь суде деснааго стояниа не отлучи насъ, нъ благословлениа праведныих причасти насъ. И донеле же стоить миръ, не наводи на ны напасти искушениа, ни предаи насъ, въ рукы чюждиихъ. Да не прозоветься градъ твои градъ плененъ, пришельци въ земли несвоеи, да не рекуть страны: «Кде есть Богъ их?» (Н)е попущаи на ны и напрасныихъ съмертии, Да не отпадуть от веры нетвердии верою: а много помилуи; а милостивно исцели; а въскоре овесели; яко не тръпить наше естьство дълго носити гнева твоего, яко стеблие — огня. Нъ укротися, умилосердися, яко твое есть же помиловати и спасти, темже продължи милость твою Святитель Иларио ́ н , митрополит Киевский , ПечерскийДни памяти15 марта (переходящая) – Собор всех Киево-Печерских преподобных отцов 11 октября – Собор Киево-Печерских преподобных, в Ближних пещерах ЖитиеСвятитель Иларион, митрополит Киевский и всея Руси, жил в эпоху великого князя Ярослава Мудрого († 1054), сына святого равноапостольного Владимира. В историю Русской Церкви он вошел как первый из ее русских предстоятелей, поставленных на митрополию Собором русских епископов. Выбор Собора архиереев был по душе Ярославу Мудрому. В Святой Софии подвижник был поставлен митрополитом в 1051 году. Позже святой Иларион был утвержден Константинопольским патриархом. Но первосвятителем Русской Церкви он был недолго. Летопись не отметила года его кончины, но на погребении князя Ярослава Мудрого († 20 февраля 1054) святителя уже не было, а в 1055 году в Киев прибыл новый митрополит. Очевидно, святой Иларион отошел ко Господу в 1053 г. Оставленное им духовное наследие живет в Русской Церкви. И, прежде всего, лучшее творение древнерусской церковной литературы – «Слово о законе и благодати». Содержание его глубоко и многосторонне. В центре «Слова» – учение о спасении и благодати. Большое внимание уделено вопросу о превосходстве христианства над иудейством. Эта тема была актуальна в те времена для Киевской Руси: к святому Владимиру приходили иудеи, надеясь обратить его в свою веру, преподобный Феодосий Печерский († 1074) ходил на «жидовский конец» в Киеве с проповедью Христа Распятого. Известно также, что евреи старались совратить в иудейство святителя Никиту Затворника, когда он был еще иноком Печерского монастыря (1088 г.). Об этом рассказывает святитель Симон в «Киево-Печерском патерике». Поэтому понятно внимание, которое уделяет святитель Иларион вопросу «о законе, Моисеем данном, и о благодати и истине, чрез Иисуса Христа бывших». Наконец, третья тема, давшая повод произнесению самого «Слова»,- прославление апостольского подвига святого князя Владимира. Царство природы, царство благодати и будущее Царство Славы воспринимаются в духовном опыте Церкви в неразрывной слитности. Закон – лишь предтеча и слуга благодати и истины. Истина и благодать – лишь слуги будущего века и жизни истинной. Так же учит святитель Иларион о преемственности Церкви: «Моисей и пророки о Христовом пришествии поведали, что Христос же и апостолы Его о Воскресении и о будущем веке». С момента, как пришел в мир Спаситель, Ветхий (прежний) Завет человека с Богом утратил силу. Богословскими символами Ветхого и Нового Заветов служат святителю заимствованные у святого апостола Павла образы двух жен Авраама – свободной Сарры и рабыни Агари. «Изгнана была Агарь, рабыня, с сыном ее Измаилом, и Исаак, сын свободной, наследник был Аврааму. Так же изгнаны были иудеи и рассеяны по странам, а сыны благодати, христиане, наследники стали Богу и Отцу. Как меркнет свет луны при воссиявшем солнце, так и закон – при явлении благодати; стужа ночная гибнет от солнечного тепла, согревающего землю, – и человечество уже не горбится под бременем закона, но в благодати свободно ходит». Молитва (Иларион Киевский)
СодержаниеВариант 1 [ править ]Владыко Господи Боже наш, высокий и славный человеколюбче, въздая противу трудом славу ж и честь и причастьники творя Своего Царства, помяни яко благ нас нищих Твоих; яко имя Тобе человеколюбец. Аще и добрых дел не имамы, ну многиа ради Своеа милости спаси ны; мы бо людие Твои, и овца паствины Твоея, и стадо, еже новоначат паствити, истрг от пагюбы идолослужениа. Яко от Тебе оцещение ест, от Тебе милость, избавление, и душа наша в руку Твоею, и дыхание наше в воли Твоей. Донеле ж бо благое призирание Твое на нас беаше, благо деньствовахом; а егда с яростию призре на ны, ищезохом, аки утреняя роса, не постояхом, акы прах пред лицем ветру, и уж мали оставшеся милости просим. Помилуй ны, Боже, по велицей милости Твоей; въсе бо благо от Тебе к нам приходит; въсе бо неправедное от нас к Тебе; въси бо уклонихомся, несть от нас ни единого о небесных тьщашас и подвизающес, ню вси о печалех житейских; яко оскуде преподобный на земли, не Тебе оставляющу и презрящу нас, ну нам Тебе не взыскающих. Темже боимся, егда сътвориши на нас, яко на Иерусалиме, оставльшем Тя и не ходившим в пути Твоя. Ну потръпи на нас и еще, долготьрпе, устави гневный Твой пламень, рабы Твоя сам направляя на истину Твою, научаа ны творити волю Твою, яко Ты еси Бог наш, и мы людие Твои, Твоя часть. Твое достояние. Не въздеваем рук наших к богу чужему, ни последуем лжепророку, ни учениа еретического дръжим; ну к Тебе въпием истинному Богу и к Тебе, живущему на небесех очи възводим, к Тебе руки наша въздеваем: изми ны из напасти, помилуй ны, призываяй грешники на покаяние, и на Страшнем Ти суде деснаго стояниа не отлучи ны, ну благословенна праведных причасти нас. И донеле ж стоит мир, изми ны от руку чужих; и да не нарекутся людие Твои — людие пагубнии, и стадо Твое — пришельци в земли не своей; да не рекут страны: «Где есть Бог их?» И не попущай на ны скорби, и гладу, и напрасных сьмртий, огня, и потоплениа, да не отьаются малодушьнии милости Твоея. Мало показни, а много помилуй; мало уязви, а милостивно исцели; вмале оскрьби, а вьскоре обвесели, яко не тръпит наше естество дльго носити гнева Твоего, яко стеблие — огня. Ну укротися, умилосердися на люди Твоя: ратныя прожени, мир утврьди, а страны укроти, град угобзи, благовернаго князя нашего (имярек) языком огради [В других списках: «огрози»], боляры умудри, грады рассели, Церковь Твою възрасти, достояние Твое соблюди, мужа, и жены, и младенца спаси, сущая в работе, и в пленении, и в заточении, и на путех, и в плаваниих, в темницах, и в алкоте, в жажди, и в наготе — въся помилуй, въся утеши и обрадуй, радост творя им душевную и телесную, молитвами Пречистыа Ти Матере, и святых небесных сил, и Предтеча Твоего Крестителя Иоанна, апостол, и пророк, и мученик, и преподобных, и въсех святых. Умилосердися на ны, да, милостию Твоею пасоми в единении веры, въкупе и в веселии радостно славим Тя Господа нашего Иисуса Христа с Отцем и Пресвятым Духом, Троицю нераздельну, единобожествьну, царствующу на небеси и на земли,— ангелом и человеком, видимей и невидимей твари, ныне и присно и в векы веком. Аминь. [2] Вариант 2 [ править ]Тем же ты, о, Владыка, Царь и Бог наш, высок и славен, Человеколюбец! Воздающий по трудам и славу, и честь, и сопричастников творя Своего Царства, помяни, Благий, и нас — нищих твоих, ибо имя твое — Человеколюбец. Вот и добрых дел не имеем, но многомилостью Своей спаси нас, ибо мы люди Твои, и овцы пажити Твоей. Каково же от Тебя очищение! Какова же твоя милость и многоизбавление! И души наши в руках Твоих, и дыхание наше в воле Твоей! С тех пор же, как благопризрение Твое на нас, благоденствуем мы. А если в ярости глянешь, то исчезнем, как утренняя роса, ибо не устоит прах против бури, и мы — против гнева Твоего. Но как тварь от сотворившего нас милости мы просим, помилуй нас, Боже, по великой милости Твоей! Ибо все благое от Тебя на нас, все же неправедное — от нас к Тебе. Ибо все мы уклонились, все вкупе мы недостойны. Нет из нас ни единого, кто б о небесном тщился и подвизался, но все о земном, все о печалях житейских. Сколь оскудела преподобными земля! Не потому, что оставляешь и презираешь нас, но потому, что мы к Тебе не взыскуем, а к видимому прилежим. Того же боимся, что, как с Иерусалимом, сотворишь с нами, оставившими Тебя и не пошедшими по пути твоему. Но того, что сделал ему, не сотвори нам по делам нашим. Не по грехам нашим воздай нам, но претерпел Ты за нас, и еще долго терпи. Утишь гневное Твое пламя, простирающееся на нас, рабов твоих, сам направляя нас истину Твою, научая нас творить волю Твою. Ведь Ты бог наш, и мы люди Твои, Твоя часть, Твое достояние. Не воздеваем мы рук наших к богу чужому, не следуем никакому лживому пророку, ни ученья еретического не держимся, но к Тебе взываем, истинный Бог, к Тебе, живущему на небесах, очи наши возводим, к Тебе руки наши воздеваем, молимся Тебе. Отпусти нам, какБлагий Человеколюбец, помилуй нас, призывая грешников к покаянию. И на страшном Твоем суде от лесного стояния не отлучи нас, но благословением, как праведных, причасти нас. И доколе же стоит мир, не наводи на нас напасти искушения, не предай нас в руки чуждых. Да не прослывет град Твой плененным, а стадо Твое — пришельцами в земле не своей, да не скажут другие: «Где Бог их?» Не попусти на нас скорби и голода, и напрасных смертей — огня, потопленья. Да не отпадут от веры нетвердые верой, Мало накажи, а много помилуй; мало порань, но милостиво исцели; немного опечаль, но вскоре развесели; ведь не может наше естество долго терпеть гнева Твоего, как прутья — огня. Так укротись, умилосердись, потому что Твое это — помиловать и спасти. Так простри милость свою на людей Своих, ратных прогоняя, мир утверди, страны соседние укроти, глад оберни изобильем. Владык наших сделай грозой соседям, бояр умудри; города рассели, Церковь свою возрасти; достояние Свое соблюди — мужей и жен и младенцев спаси, находящихся в рабстве, в плену, взаточеньн, в пути, в плавании, в темницах, алчущих, и жаждущих, и нагих — всех помилуй, всех утешь, всех обрадуй, радость творя им и телесную, и душевную. Молитвами молением Пречистой Матери и Святых небесных сил, и предтечи Твоего и крестителя Иоанна, апостолов, пророков, мучеников, преподобных и всех Святых молитвами умилосердись на нас и помилуй нас! Милостью Твоею пасомые в единении веры, вместе весело и радостно да славим Тебя, Господа нашего Иисуса Христа, с Отцом, с Пресвятым Духом — Троицу Нераздельную, Единобожественную, Царствующую на небесах и на земле, — ангелам и людям, видимой и невидимой твари, ныне и присно, и во веки веков. [3] Православные молитвы ☦Молитвы святителю Филарету, митрополиту МосковскомуОглавление: Молитва ежедневная святителя ФиларетаМолитва на каждый день данная святителем Филаретом, митрополитом Московским, для императрицы Марии Александровны.
Отче! Даждь рабу Твоему — чего и сам я просить не умею. Не дерзаю просить ни креста, ни утешения. Только предстою пред тобою, сердце моё отверсто. Ты зриши нужды, которых я не зрю. Зри! — и сотвори со мною по милости Твоей! Порази и исцели, низложи и подыми меня. Благоговею и безмолвствую пред святою Твоею волею и непостижимыми для меня Твоими судьбами. Приношу себя в жертву Тебе. Предаюсь Тебе. Нет у меня желания, кроме желания — исполнить волю Твою. Научи меня молиться. Сам во мне молись! Аминь.» Молитва Филарету (Дроздову), митрополиту Московскому об обретении и сохранении мира
Василию Великому — яко бытие сущих изъяснил еси, Церкве Божия и Таин Христовых строитель добрый явился еси, иноческих уставов быв ревностный исполнитель и покровитель; Григорию Богослову — яко неботаинственных созерцаний о Святей Троице и о Бозе Слове сподобился еси и сих искусный провозвестник явился еси; Иоанну Златоустому — яко неустанный проповедник и учитель покаяния народа Божия был еси. И ныне, вкупе с ними предстоя во славе Престолу Божию и ходатайствуя о нас, моли Церкви Российстей на камени исповедания Православныя веры утвержденней быти, стране нашей мир и единение даровати, пастырем слово Божественныя Истины право правити, град Москву и паству твою от всяких напастей сохранити. Призри с Небесе, святителю, на ны, чада твоя, и даруй нам теплым твоим ходатайством ко Господу в заповедех Его преспевати, веру тверду, любовь нелицемерну и благочестие до последняго часа смертнаго сохранити, да непостыдно предстанем Спасителю нашему Господу Иисусу Христу, Емуже со Отцем и Святым Духом подобает слава, честь и поклонение ныне, и присно, и во веки веков. Аминь.» Собираю молитвы и прочие священные тексты с целью их сохранения. Вся информация представлена «как есть» и не преследует цель оскорбить Ваши чувства. Вопросы по работе ресурса или модерации размещенной информации, принимаются через контактную форму сайта. |